מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אברהם ועופרי

סבא אברהם ועופרי
סבא אברהם חייל
מלחמות ישראל

חייל צעיר בצה"ל

בגיל 17 שלחו אותי מטעם הצבא ללמוד קורס נהיגה שנקרא בזמנו בית ספר 'ניצחון'. בגיל 17 וחצי התגייסתי לצה"ל ליחידה קרבית של חיל השריון (בשנת 1965). עברתי טירונות שנמשכה 3 חודשים בבסיס צאלים בתקופת החורף הקר. נלחמתי ב- 3 ממלחמות ישראל– מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון הראשונה. שלושתן היו מלחמות קשות שנהרגו לנו בהן הרבה חיילים, אבל מלחמת יום הכיפורים היתה האכזרית והנוראית מכולן.

מלחמת ששת הימים – 1967

זמן קצר לפני מלחמת ששת הימים שובצתי לגדוד מילואים של חיל השריון. יום אחד הזעיקו אותי לנסוע לקיבוץ דליה בצפון הארץ על מנת להביא את המג"ד של היחידה ששמו היה צבי חרות, בזמן שחזרנו ליחידה פרצה המלחמה וכך נשארתי עד תום המלחמה, חייל צעיר בשירות סדיר, היחיד בין כל אנשי המילואים שהיו הגדוד.

מלחמת יום הכיפורים – 1973

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים גויסתי כחייל מילואים – נהג, נלחמנו באזור הדרומי של סיני. כשהגענו לעיר הנפט המצרית 'ראס סודר' הלחימה היתה קשה מאוד, נפלו לנו הרבה לוחמים, היו לנו הרבה אבידות. השתתפתי בפעולת כיתור 'הארמיה השלישית המצרית' בתעלת סואץ. כשהגענו עד לקו 101 הוחלט על הפסקת אש.

אחרי מספר שנים, בשנת 1979, נחתם הסכם שלום בין ישראל למצרים. ההסכם נחתם בבית הלבן על ידי נשיא מצרים אנואר סאדאת, ראש ממשלת ישראל מנחם בגין ונשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר. ומאז ועד היום יש שלום עם מצרים.

מלחמת לבנון הראשונה – 1982

במלחמת לבנון הראשונה גויסתי ליחידה כמש"ק רכב וטיפלתי בסוגים רבים של כלי רכב. הכנתי רכבים ששימשו את הלוחמים בלחימה בלבנון, ציידתי אותם בציוד הנדרש. השתתפתי בלחימה בלבנון בעיר "ג'ונייה".

המאכל אהוב עלי ועל סבא

תמונה 1

סבא אברהם ועופרי תינוקת

הזוית האישית

סבא אברהם: עופרי היקרה של סבא, מאחל לך נכדתי היקרה הרבה בריאות, אריכות ימים, הצלחה בלימודים, שתגשימי את כל משאלותייך ושתצליחי בכל האתגרים שאת מציבה לעצמך, שתמשיכי להיות בת טובה להורייך ולכבד את סבא וסבתא שלך :). נהניתי מאוד להשתתף עמך בתכנית הקשר הרב דורי. אני שמח שביקשת ממני… אני אוהב אותך המון!

עופרי: לסבוש שלי, אתה הסבא הכי טוב בעולם!!!

אני מאחלת לך אריכות ימים, כיף, אושר, שמחה, אהבה, עושר, והכי חשוב- בריאות!! שנמשיך להיות יחד בארוחות משפחתיות ושנמשיך ליהנות כל המשפחה ביחד ולאהוב אחד את השני. כי אין דבר יותר חשוב ממשפחה, ואין על המשפחה שלנו 🙂

מילון

"לא אוכלים עד שלא מסדרים"
לסבא יש חשיבות גדולה לארוחות, לכן צריך לסדר הכל מסביב על מנת לשבת סביב השלחן.

ציטוטים

”"נשמות של סבא"“

הקשר הרב דורי