מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של יהודית זילברשטרום

במסגרת פעילות התכנית
יצירה בתכנית הקשר הרב דורי
סבתא יהודית (יוליה) עלתה מיוגוסלביה

שמי יהודית, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, שמי המקורי לפני שעליתי לארץ היה יוליה. יש לי שלוש אחיות, שלושה ילדים ושמונה נכדים.

הסיפור שלי מתחיל ביוגוסלביה, בליפיאן שנת 1947. לאחר המלחמה מי ששרד זה אבא, אימא, סבא וסבתא ואחות אחת, ואז אני נולדתי בשנת 1947. כעבור שנתיים עלינו לארץ לקדרון, שהוא מושב שהיו בו רק יגוסלבים. ההורים שלי עזרו בהקמת מושב קדרון בידיים שלהם, בעבודה מפרכת וקשה.

שם התגוררתי עד שהייתי בת שמונה עשרה בשנת 1965 ואז התחתנתי. עברתי לגור ברחובות עם בעלי, כעבור שנה נולדה מירב הבת הבכורה (אימא של אדר), וכשהיא הייתה בת שנה עברנו לראשון לציון. בשנת 1996 התחלתי לעבוד כמורה לעיצוב שיער בבית ספר מקצועי ביפו, "תיכון מקצועי נעמת יפו" ושם עבדתי עד שיצאתי לגמלאות לפני שמונה שנים, בשנת 2011.

הזוית האישית

הנכד אדר: למדתי מהעבודה שלסבתא קראו פעם יוליה, וגם שהיא גרה בליפיאן. נהניתי מאוד לעבוד בתכנית הקשר הרב דורי. אני מציע לכל בתי הספר לעשות את התכנית: זה לא עוד שיעור, זה שיעור אחר ומעניין וללמוד על השורשים שלי ועל מה שסבתא עברה בחיים עד היום.

מילון

קדרון
קִדְרוֹן הוא מושב באזור השפלה, הממוקם צפונית ומזרחית לגדרה, לאורך גדתו הדרומית של נחל שורק. המושב משתייך לתנועת המושבים ומשויך מוניציפלית למועצה האזורית ברנר. המושב הוקם בשנת 1949 בשטחים החקלאיים של הכפר הערבי הנטוש קטרה על ידי קבוצת עולים מיוגוסלביה, אליהם נוספו גם עולים מהונגריה ורומניה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ההורים שלי עזרו בהקמת מושב קדרון בידיים שלהם, בעבודה מפרכת וקשה“

הקשר הרב דורי