מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשר הרב דורי של סבתא גבי חובב והנכד אילי

אני ונכדי אילי
אני, גבי בנערותי
חיי סבתא גבי

שמי גבי חובב, אני משתתף עם נכדי אילי בתכנית הקשר הרב דורי וכך זה התחיל: יום אחד שאל אותי הנכד שלי, אילי אביטן, אם ארצה להשתתף במסגרת בית הספר שלו במפגשים של תכנית  "הקשר הרב דורי". הוא סיפר שאלו מפגשים קבועים, המחייבים התייצבות. הודעתי לו שכן ושמחתי שבחר בי, כי עניין אותי לראות את חיי הילדים בבית הספר היום. אנו קשורים בקשר אמיץ ואמין, חברי ואוהב ואהבתי את הנושא לכשעצמו.

התייצבתי למפגש הראשון עם המורה מירב ומאוד נהניתי מהצורה בה היא העבירה את החומר והכירה בינינו הסבים והסבתות וידעתי שאני נהנית ושמחה לכל מפגש שיבוא. כמובן התחלתי לספר לאילי לפי הסדר שהתבקשנו. הוא הקשיב לתולדות חיי והסתקרן ושאל כל מיני שאלות רלוונטיות.

על עצמי

נולדתי בבוקרשט שברומניה. עלינו לארץ באנייה בשנת 1950 באוגוסט. אני זוכרת, שראיתי את הגלים הגדולים מתנפצים ואת הכרמל מולנו, ירוק וגדול, הייתי בת חמש וזה זיכרון חזק מילדותי. אני, ההורים ואחי הקטן (בן שלוש) הגענו לשער העלייה ואחרי חודשיים עברנו ליפו ושם הלכתי לגן, לבית הספר היסודי "הנשיא וייצמן" ולבית ספר התיכון "סוקולוב לאור".

ביפו העברתי את ילדותי ונעוריי באושר ובשמחה, עם חברות וחברים שכולם עולים חדשים, ברחובות ובמשחקי ילדות, למשל קלאס, חבל, חמש אבנים ועוד. לא היו חוגים ולא צופים, לא טלוויזיה ולא מחשבים וטלפונים ניידים. מקרר היה רק על קרח שאנחנו הילדים היינו קונים ממוכר הקרח בכל יום!

בצעירותי

תמונה 1

בשנות ה-60 עזבנו את יפו ועברנו לגור ברמת גן, ושם המשכתי במסלול השרות הצבאי. בהמשך לימודים בסמינר לוינסקי. נשלחתי לעיירות בדרום לעבוד, אבל מסיבות טכניות לא הייתה אפשרות להגיע לדרום ולכן ויתרתי על המשך ההוראה, אולי חבל? אבל לא הייתה לנו ברירה אחרת. אחרי הצבא נישאתי ואז נולדו הילדים וביניהם אמא של אילי.

שמחתי להיות סבתא צעירה לנכדים, אנחנו חברים טובים ומשתפים אותם בנושאים שונים. הם עוזרים לנו בכל העולם הדיגיטלי. אילי תמך בי כשהייתי מרותקת למיטה עקב ניתוח ואהבה לדאוג לי ולהיות איתי ולעזור כמה שיכל.

כיום אנחנו גימלאים, הולכים להרצאות לטיולים בארץ ובחו״ל, ונרתמים לעזרת נכדים לפי הצרכים שמתבקשים. אני מבשלת להם ומפנקת אותם בהפתעות, אנחנו עושים כמיטב יכולתנו!

הזוית האישית

גבי חובב: ברצוני להודות על תכנית "הקשר הרב דורי" היפה, בשיתוף בית התפוצות, המשרד לשיוויון חברתי ומשרד החינוך, תודה שאתם תורמים לקירבה הרבה הזו בין הדורות.

מילון

צ'ה פה צ'ה
מה שלומך? (ברומנית)

ציטוטים

”"החיים יפים צריך לחיות את היום יום"“

הקשר הרב דורי