מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מישל עולה מצרפת

זאתי תמונה בזמן העבודה.
זאתי התמונה שעליתי לארץ מצרפת.
סיפורה של מישל ביטון מצרפת

שמי מישל ביטון סדון. נולדתי בשנת 1952 בעיר פריז שבצרפת למשפחת סדון.

אני הייתי השלישית במשפחה היינו 7 אחים כולם קיבלו את אותו היחס שהאחים גדלו אבא שלי החליט שנבוא לגור בארץ ישראל. התחתנתי ונולדו לי 2  ילדים שהם היו בגיל 6 ו-8 החלטתי לחזור לצרפת לגור עם שתי הילדים ואז נכנסתי להריון נושאת את אודליה (אמא של משי). בחודש השלישי של ההריון שלי הרופא החליט להוריד לי את ההריון, הלכתי לרופא אחר והוא אמר לא להוריד. לא ידעתי מה לעשות? הלכתי לרופא שלישי וגם הוא אמר לא להוריד וכמובן להמשיך את ההריון. כך נולדה לי ילדה וקראתי לה אודליה (פירוש:הודו לה').

גדלתי בצרפת, בילדותי אהבתי לשחק בבובות ולתפור להם בגדים. אהבתי מאוד את החגים ולהפגש עם כל הדודים ובני המשפחה. אהבתי שירים בצרפתית au Claire de lune. נהגתי לשחק עם האחיות שלי בבובות בצרפת.

לא נולדתי בארץ, נולדתי בצרפת, 1970. עליתי לארץ גיל 19,לא עם אחים שלי וההורים שלי, היה לי מאוד קשה לדבר עברית אז הלכתי לאולפן כי ההורים שלי רצו שלא נתחתן עם נוצרים רק עם יהודים. כשעלינו לארץ, לא אנחנו בחרנו איפה  לגור קבלנו את מה שנתנו לנו. גרנו בחדרה שנה ואז באנו לצפת.

 בתקופה כשעליתי מצרפת

תמונה 1

כשאני והאחים שלי עלינו לארץ ושמחנו להיות בארץ ישראל. הייתי תופרת ועבדתי במתפרה של הצבא, כי אהבתי את העבודה. עבדתי במתפרה 50 שנה. (עד היום).

אני ובעלי הכרנו בצפת בשנת 1972. הייתי בת 20. את החתונה חגגנו בצפת. בגיל 21 נולד בני, יוסי. בגיל 23 נולד מיקי. בגיל 30 נולדה אודליה. יש לי 2 בנים ובת. 11 נכדים שכמעט יום יום הם באים לבקר. את החגים אנו חוגגים עם כל בני המשפחה. החגים שאני אוהבת במיוחד הם פסח וראש השנה. אני אוהבת לבשל את הבישולים המיוחדים של החגים.

הרבה פעמים נסעתי לטייל בחו"ל: לספרד, צרפת, יוון, גרוזיה, טורקיה, בולגריה, רומניה. התחביב שלי הוא תפירה. כן אני אוהבת את העבודה שלי. יש לי תחביבים  נוספים: לבשל, לתפור, לסרוג.

הזוית האישית

מישל ביטון: כל בני המשפחה שלי חיים בארץ.

 

מילון

les bon compte fon les bons amis
חשבונות טובות עושים חברים טובים

ציטוטים

”אל תסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו.“

הקשר הרב דורי