מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אתי בתקופת השרות הצבאי

אני ואיתן מתעדים סיפור
בתכנית הקשר הרב דורי
תקופת מלחמת ששת הימים

אני נולדתי בתל אביב למשפחה מאוד ציונית.

בתקופה שלפני קום המדינה ולפני שהורי הכירו אחד את השנייה. אבי היה פעיל בעלייה הבלתי לגלית (לא חוקית) ואמי הייתה חברה בהגנה.

תקופת העפלה נקראת תקופה העלייה הבלתי – לגאלית

"ההעפלה (המכונה גם "עלייה בלתי-לגאלית" ו"עלייה ב'") הייתה התנועה לכניסה בלתי חוקית של יהודים לארץ ישראל בדרכי הים והיבשה וב-1947 גם בדרך האוויר, אשר אורגנה על ידי היישוב העברי בתקופת המנדט הבריטי משנת 1934 ועד הקמת מדינת ישראל ב-1948 (כניסתם של יהודים לתחומי הארץ באופן בלתי מאורגן החלה מאז מלחמת העולם הראשונה, כאשר הונהג ממשל צבאי בריטי ואף קודם לכן, אך ההעפלה המאורגנת החלה ב-1934). היא כונתה גם עלייה ב', משום שנעשתה בד בבד עם העלייה החוקית שנמשכה באותה עת על פי תקנות ההגירה החמורות שנקבעו על ידי ממשלת המנדט הבריטית". (ויקיפדיה)

שנות ילדותי היו רגילות למדי עד גיל 12, שאז נסעה משפחתי לפרס (אירן) שם שהינו כ- 5 שנים. כשחזרנו מפרס, היא אירן היום, התגייסתי לצבא. באותה שנה היה מפגן צה"ל מאד גדול בירושלים וגייסו את הטירונים להשתתף בו. השתתפתי בתרגילי הסדר וגם במקהלה. לצורך זה עברנו למחנה שנלר בירושלים ושם ערכנו את החזרות למפגן, חזרות שנמשכו במשך כמה שבועות.

בסיום הטירונות שובצתי לחיל המודיעין ושירתתי ביחידת דובר צה"ל ביחידה ליחסי ציבור. השירות הצבאי שלי היה מלא בחוויות מעניינות. הייתי בסיורים בארץ עם עיתונאים. הייתי גם בסיור בעזה וזו היתה חוויה יוצאת דופן.

באותה שנה (1967) פרצה מלחמת ששת הימים. זו היתה תקופה קשה מאוד והינו עמוסים בעבודה. מדינות ערב תקפו את ישראל וצה"ל ניצח במלחמה לאחר שישה ימים.

זאת היתה תקופה מעניינת מאוד עבורי.

הזוית האישית

סבתא אתי ואיתן בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר ברמת חן

סלפי משותף שלנו

תמונה 1

מילון

ההעפלה
ההעפלה (המכונה גם "עלייה בלתי-לגאלית" ו"עלייה ב'") הייתה התנועה לכניסה בלתי חוקית של יהודים לארץ ישראל בדרכי הים והיבשה וב-1947 גם בדרך האוויר, אשר אורגנה על ידי היישוב העברי בתקופת המנדט הבריטי משנת 1934 ועד הקמת מדינת ישראל ב-1948 (כניסתם של יהודים לתחומי הארץ באופן בלתי מאורגן החלה מאז מלחמת העולם הראשונה, כאשר הונהג ממשל צבאי בריטי ואף קודם לכן, אך ההעפלה המאורגנת החלה ב-1934). היא כונתה גם עלייה ב', משום שנעשתה בד בבד עם העלייה החוקית שנמשכה באותה עת על פי תקנות ההגירה החמורות שנקבעו על ידי ממשלת המנדט הבריטית. ויקיפדיה

ציטוטים

”לא למדתי מילים חדשות“

הקשר הרב דורי