מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של נטע דגני בכרך

תמונה משותפת בכיתה
סבתא בגן חי בכפר בלום
ילדותה של נטע דגני בכרך בכפר בלום

שמי נטע, נולדתי בארץ, בעיר טבריה בתאריך 30 באוגוסט 1954, תאריך עברי: א' אלול. בבית הוריי, שולמית ומרדכי דגני, חגגו את ימי ההולדת בתאריך עברי. הוריי – אימא שולמית שעלתה מארצות הברית בגיל מאד צעיר (8), ואבא שהגיע מגרמניה עם עליית הנוער – בגיל 15, הוא ברח מהשואה. אני הבת הצעירה מבין שלוש בנות. אחותי האמצעית גרה במושב רגבה. אחותי הבכורה בקיבוץ יפתח.

נולדתי וגדלתי בקיבוץ כפר בלום, להוריי היתה דירה קטנה של חדר וחצי. הילדים גרו והתחנכו בבית הילדים. בשעה ארבע הלכנו לבקר את ההורים "בחדר״ במשך שלוש שעות ואז היינו חוזרים לבית הילדים לארוחת ערב ולשינה. בבית הילדים היו כל ילדי הכיתה ואת הארוחות הגישו המטפלות. למדתי בגן "אורן" בכפר בלום, יש לי זיכרונות טובים. לגננת קראו לאה ברזילי. המשכתי לבית ספר יסודי בכפר בלום. ולאחר מכן למדתי בבית ספר תיכון בעמק החולה. אני זוכרת שמתנת סיום של בית ספר התיכון שקיבלתי מסבתי היה המילון השלם של אבן שושן. התחביבים שלי היו לאסוף בקבוקי בושם קטנים ובולים. שיחקנו הרבה קלאס. אני אוהבת לאכול פנקייקס, זהו זיכרון מבית אימא (אימא הייתה מכינה בבית). אבא שלי היה מכין אגוזן – ממרח מבוטנים קלויים. אני זוכרת טוב את שירי הילדות ששרו לי ושרתי אותם לילדיי ונכדיי. המשחקים שאהבתי לשחק היו מונופול, קלאס, דומינו, דמקה, שחמט, סולמות ונחשים, כדורגל, מחניים, הקפות, רביעיות, תרבולבול ועוד כל מיני משחקים של התקופה.

סבתא בגן חי בכפר בלום

תמונה 1

כיום יש לי ארבע ילדים וארבעה נכדים, ארבעת ילדי נולדו בכפר בלום, למדו בבית ספר הגומא, וסימו בתיכון עמק החולה. מורן, בתי הבכורה (אימא של עינבר) נולדה בשנת 1978, אחריה נולד עמיחי בשנת 1980, הבאה בתור רז שנולדה בשנת 1982, וסלע הצעיר במשפחה חוגג היום 33 שנה, הוא נולד בשנת 1986. אני מאוד מאוד אוהבת וגאה בילדיי, ילדים טובים שעוזרים לזולת וחברים טובים בינם ובין עצמם. למורן יש שלושה ילדים: עינבר, אורי ורוני, הלומדים בבית ספר "הגומא". לעמיחי יש בת מאיה הלומדת בבית הספר "רמת כורזים". נכדיי מביאים לי שמחה גדולה אהבה ענקית וכמובן גאווה גדולה.

הזוית האישית

הנכדה עינבר: היה לנו כיף לשמוע את הסיפור של סבתא שלי.

מילון

גבנ״צ
גבינה צהובה

כְּפַר בְּלוּם
קיבוץ באצבע הגליל, מדרום מזרח לקריית שמונה, בתחום המועצה האזורית הגליל העליון. מייסדי הקיבוץ הם עולים בוגרי תנועת הבונים מאנגליה ותנועת נצ"ח מאסטוניה, ליטא ולטביה, ששהו בהכשרה באפיקים ובבנימינה, וכונו בשל מוצאם "הקיבוץ האנגלו-בלטי". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אל תטפס על עץ, זה מסוכן ולא אחראי בכלל!“

הקשר הרב דורי