מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסולנית של הכיתה

נפגשים ליד מחשב ולומדים
ביום חתונתי
נוח היה סבי

נולדתי ברוסיה הלבנה בתאריך 10.8.53 הורי ואחותי הבכורה שמחו מאד ולכבוד הולדתי ערכו מסיבה עם הרבה מאד אורחים. קראו לי בשם נינה על שמו של סבא נוח.

בגיל 6 עליתי לארץ ישראל, אבי היה ציוני ורצה לעלות לארץ הקודש. כשהגענו לארץ בחרו עבורנו את מקום המגורים-נצרת, אך ההורים לא אהבו את המקום.

סבא נוח הוא מייסד המשפחה. סבא נוח היה אבא של סבא רבא שלי ששמו יעקב, והוא אבא של סבתא שלי נינה, אמא של אמא שלי – טליה.

את ילדותי העברתי בעיר ראשון לציון, בדירת שלושה חדרים חיינו ארבעה נפשות. אהבתי מאוד לשחק בבובות והיו לי המון כאלה, שלצערי כבר אינן קיימות. כילדה אהבתי מאוד לקרוא ספרים, היינו קבוצת בנות בכיתה שהיו מחליפות ספרים באופן קבוע. כמו כן גם, אהבתי מאוד לאסוף עטיפות של מסטיקים, מפיות מצוירות ונדירות ועלים מיובשים. שרתי במקהלת בית הספר,הייתי הסולנית של הכיתה, זכור לי במיוחד כיצד בחג חנוכה עמדתי על הבמה באולם הגדול של בית הספר ושרתי בהתרגשות גדולה את השיר "מי ימלל גבורות ישראל". למדתי בביה"ס היסודי "סיני", ואחר כך עברתי לבי"ס "חביב".שלא כמו היום בהפסקות בבית הספר היינו משחקות עם החברות קלאס, חבל, ארץ-עיר, תופסת ומחבואים. בתיכון למדתי "בגמנסיה הריאלית".

סבתא הכירה את סבא בשנת 1969,סבא גדעון היה חבר של השכן של סבתא, כך הם הכירו. הוא הציע לה נישואין לאחר שנה בשנת 1970. הם נישאו ונולדו להם שלושה ילדים שי גיל וטליה – שהיא אמא שלי.

 

מילון

בובת סמרטוט
הבובה היתה עשויה מסמרטוטים, בדים שנתפרו והפכו לבובה.

ציטוטים

”תעקבו אחר החלומות שלכם, הם יודעים את הדרך.“

הקשר הרב דורי