מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסבתא הגיבורה שנלחמה בגנב

סבתא סבטלנה בצעירותה
בסיור במנהרות הכותל
בהבזק של רגע, היא לא חשבה הרבה, היא קפצה עליו, הגנב היה מופתע,...

הנכדה מעיין קלונטרוב מתעדת את סיפורה של סבתא סבטלנה

סבתי סבטלנה חלימוב נולדה להוריה, אביה אצ'יל אברהם ולאימה ולנטינה, בשנת 1958 בדושנבה בירת טג'יקיסטן, טג'יקיסטן היא מדינה השוכנת בחלק המרכזי של אסיה. בעבר היא הייתה חלק מברית המועצות והפכה למדינה עצמאית בשנת 1991, עם נפילתה של ברית המועצות.

סבתא סבטלנה בצעירותה

תמונה 1

סבתא סבטלנה התחתנה  בברית המועצות בשנת 1979, בהיותה בגיל 20 ועלתה לארץ בשנת 1992.

החיים בישראל

בישראל, סבתא עבדה בחנות כזבנית, מוכרת בחנות. באחד הימים,

בתאריך ה-31 למאי 2006 בשעה 20:00, סבתא עבדה עם גיסתה. בשעה מאוחרת זו, לא היו כבר לקוחות בחנות, רק סבתא וגיסתה היו בחנות. גיסתה עבדה בקופה וסבתא עבדה מאחור בסידור המדפים.

לפתע, נכנס גנב לחנות, הוא ניגש ישר לקופאית ואמר לה: "תביאי לי מיד את כל הכסף או שאני יורה בך", גיסתה של סבתא נבהלה מאוד.

סבתא, שהייתה שקועה בעבודתה, לא הבחינה בכניסתו של הגנב, אבל פתאום היא שמעה רעש, והיא הבינה שמשהו לא בסדר, היא התקרבה לקופה, וראתה את הגנב.

בהבזק של רגע, היא לא חשבה הרבה, והיא קפצה עליו, הגנב היה מופתע, הוא נבהל וירה שלוש או ארבע יריות. מקולות הירי השכנים התעוררו ונבהלו. ומיד הם הזמינו את המשטרה. ניידת המשטרה הגיעה מיד וכשהגנב שמע את הסירנות מהניידת הוא ברח.

השוטרים כעסו על סבתא ואמרו לה: "למה עשית את זה, יכולת למות?" סבתא ענתה: "בדקה התשעים לא חשבתי על עצמי, אלא רק על גיסתי".

עדיין לא מצאו את הגנב, ומאז לא ראינו אותו שוב.

הזוית האישית

מעיין: תודה לך סבתא, סיפורך היה מרתק.

בסיור המשותף במנהרות הכותל

תמונה 2

מילון

ברית המועצות
מסגרת מדינית שהקימו הבולשביקים ב- 1922, ברית של רפובליקות סובייטיות. ראשיתה בברית בין 11 רפובליקות סובייטיות, ובהן - רוסיה, ביילורוסיה, אוקראינה ועוד. הברית התקיימה כ- 70 שנה, עד קריסת ברית המועצות ב-1991. במקומה הוקם "חבר המדינות העצמאיות.

ציטוטים

”אני מתמלאת נחת מנכדי, כשהם מבקרים אותי. ומבקשת מה' עליהם שיהיו בריאים.“

הקשר הרב דורי