מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הנצחה

שחר ואירית בתכנית
סיום מסלול בשבטה של אידן
בחרתי להנציח את משפחתנו הקטנה, אידן ז"ל וקארין ז"ל

בשנת 1971 סבא ברוך וסבתא אירית נישאים. בשנת 1974, בתאריך 4.11.1974, נולדה קארין-חיה, אימא של שחר, כבת בכורה. בשנת 1976 נולדה דורין-ליה (9.12.1976), ובשנת 1981 נולד (עידן) אידן, בתאריך ה 13.3.1981, אח קטן, בן נסיך למשפחת ברודי.

השנים חלפו להן, קארין סיימה תיכון, התגייסה לצבא ושירתה כעוזרת רל"ש בלשכת הרמטכ"ל דאז אהוד ברק. היא המשיכה את לימודיה במכללה למנהל בראשון לציון, ולמדה מנהל עסקים וראיית חשבון. שם היא הכירה את אמיר מאירי, רואה חשבון אף הוא. הם נישאו ב- 5.2.2002. ב 30.12.2003 נולדה שחר נכדתי הבכורה וב- 23.12.20015 נולד נכדי נדב.

הנצחה

ב- 4.4.2001 קרה האסון הראשון. בני האהוב אידן נהרג בפעילות מבצעית בחברון, בהתהפכות נגמ"ש ערב פסח עם עוד 5 מחבריו בפני חבר. אידן שירת בתותחנים.

ב- 12.7.2010 קרה האסון השני. ביתי האהובה הבכורה קארין נפטרה אחרי מאבק ממושך ממחלת הסרטן.

אידן

אידן נולד עם ראייה בעין אחת, ונאלץ להתמודד עם עין טובה מכוסה במשך 3 שנים. הוא למד בבית הספר היסודי "חביב", אהב את ארץ ישראל ולכן למד במגמה גאוגרפית בתיכון "רביבים" בראשון לציון. לצבא התגייס ב- 1.8.1999 לאחר שבעיית הראיה עצרה אותו מלהיות קרבי, לחיל התותחנים.

אידן הספיק לשרת שנה ו-8 חודשים, ואז יצא ערב פסח תשס"א לפעילות מבצעית שבה היה אמור עם עוד 5 מחבריו לאבטח את המנחת בו הגיע שר הביטחון דאז פואד בן אליעזר לנחם את משפחתה של התינוקת שנרצחה שלהבת פס. בדרך הנגמ"ש בו נסעו התהפך וכל ה6 נהרגו.

אידן היה מד"צ בחוגי סיור. הוא שיחק כדור יד במכבי ראשון ונבחרת כדור היד קרויה על שמו. בתיכון בו למד נערך חידון לזכרו בנושא אזור מסוים בארצנו, בתנ"ך, ספרות, היסטוריה וגיאוגרפיה. אנו מחלקים פרסים כספיים לשלושת המקומות הראשונים. אידן קבור בבית העלמין הצבאי בראשון לציון בחלקה 4.

קארין

קארין נולדה כתינוקת כחולת עיניים יפיפייה. היא למדה בבית ספר "חביב" בראשון לציון. בחטיבה למדה בכתת אומנות ובתיכון במגמה דו לשונית. קארין התגייסה לצבא ושרתה בלשכת הרמטכ"ל אהוד ברק כעוזרת לשכה חתמה קבע. אחר כך היא לוותה את ברק כשהיה שר הפנים ושר החוץ. קארין עבדה בפלאפון כמנהלת טכנית ובמקביל למדה במכללה, מנהל עסקים וראיית חשבון. היא עבדה במס הכנסה לאחר השתלמות כמפקחת. ב2007 התגלה גוש בשד ובבלוטות ולאחר ניתוח וכימותרפיה הייתה שנה של רגיעה. בספטמבר 2009 הגרוע מכל קרה, הופיע גוש בכבד ובעצמות. לאחר טיפולים ממושכים המלווים בכאבים היא נפטרה 12.7.2010.

קארין נקברה בבית העלמין הישן בגני אסתר בראשון לציון, לא רחוק מאחיה. נותרה דורין ביתנו האמצעית המתמודדת עם חסרונם של אחיה.

 אידן וקארין האהובים

תמונה 1

אידן וקארין

תמונה 2

מצאתי לנכון להנציח את משפחתנו הקטנה שנותרה לאחר שני אסונות שפקדו אותנו. "כשהלב בוכה רק אלוהים שומע הכאב עולה מתוך הנשמה"…..

בחרתי בנושא "בריאות" בשל מחלתה של בתי קארין, מחלה בה התמודדנו כ-3 שנים אך לשווא.

בחרתי בנושא של "צבא" כדי לציין את השירות הצבאי של סבא ברוך בגולני, סבתא אירית בממר"מ בשלישות, קארין שירתה בלשכת הרמטכ"ל כקצינה, דורין שירתה אצל קרפ"ר ואידן שירת בתותחנים.

מילון

רל"ש
ראש לשכה

ציטוטים

”כשהלב בוכה רק אלוהים שומע הכאב עולה מתוך הנשמה“

”לא טוב היות האדם לבדו“

הקשר הרב דורי