מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הנצחה מתמשכת

אני וסבא במפגש הראשון של הקשר הרב דורי
בצעירותי כשכבר היינו 5 ילדים בבית...
המתנה שיצרה הנצחה

קורות חיים

סבא אליעזר נולד בשנת 1957 במגדל העמק, סבא היה הילד הרביעי מתוך 7 ילדי המשפחה (סנדוויץ'), הוא היה הבן הראשון שנולד בארץ. סבא ירש מאחיו הגדולים את בגדיהם, צעצועיהם וכל דבר שהם הפסיקו להשתמש בו. הדבר הראשון החדש שהוא קיבל היו משקפי הראייה והדבר השני היה המצלמה….

סבי בצעירותו עם כל משפחתו

תמונה 1

סבא מספר – הנצחה מתמשכת

בגיל 12 קיבלתי מצלמה במתנה מדודי האהוב, מצלמת פילים פשוטה שבשבילי הייתה בעלת ערך רב, היא הפכה להיות השותפה שלי לדרך ועזרה לי להנציח את ילדותי, בגרותי, משפחתי, ילדיי ונכדיי.

המצלמה ליוותה אותי לכל מקום, לטיולם, לאירועים, למסיבות, לצילום נופים, חרקים, מעופפים ופרחים. זה היה כמו סיפור אהבה מתמשך שהנציח מציאות שהשתקפה מבעד לעדשה…

בעקבות הצילומים, הצטרפתי לחוג פיתוח תמונות ועד מהרה השתלטתי על חדר קטן בבית, שיפצתי אותו והפכתי אותו למעבדה לפיתוח תמונות. לחדר הזה אף אחד בבית לא נכנס חוץ ממני. ביום צילמתי ובערב הייתי מפתח את התמונות. כשצילמתי תמונות, הייתי יכול לראות דרך העדשה את ההבעות של האנשים: שמחה, עצב, פחד, פליאה, יכולתי לחוש את הרגשות של המצולמים.

מאז ובמשך כל שנות צעירותי ובגרותי ועד עצם היום הזה, אני לא נפרד מהמצלמה, אני מצלם ומנציח אירועים משפחתיים. צילמתי את ילדי מאז שנולדו ועד היום, הנצחתי את כל אבני הדרך אותם הם עברו. וכמוהם גם את נכדי המקסימים.

לימים רכשתי מסרטה שהשלימה את פעולת המצלמה, כאן כבר יכולתי לעקוב אחר תנועות המצולמים, הסרט הראה את  הבעת הרגשות שלהם וגרם לי להזדהות איתם יותר ויותר.

הזוית האישית

שירה תעדה את סיפורו של סבא אליעזר במפגשי תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

מצלמת פילים
מצלמה שמצלמת באמצעות פילים , סרט צילום שנראה כמו רצועה שחורה עם משבצות ולמעלה מחוררות נקודות קטנות.

ציטוטים

”"ראיתי דרך העדשה את ההבעות של האנשים"“

הקשר הרב דורי