מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הנכדים שלי טופלו באהבה גדולה ורבה ממני

יעקב קריחלי מספר על נכדיו
תכנית הקשר הרב דורי "אושיסקין"
יעקב מספר על משפחתו

אנו משתתפים השנה בתכנית הקשר הרב דורי. אני, שירז בן חיים מתעד את סיפורו של יעקב קריחלי.
 יעקב נולד בשנת 1945 בגרוזיה בעיר קרלי הוא עלה לארץ בשנת 1973.
 
יעקב קריחלי מספר על משפחתו 
"התחתנתי עם מרי אישתי בשנת 1970, אנו נשואים למעלה מ-45 שנים. יש לנו 3 ילדים: לאה, איציק וחיים. בשנת 1973 עלינו ארצה עם שניים מילדינו, לאה הייתה בת שנתיים ואיציק היה בן שנה. חיים בני השלישי נולד בנהריה.
 
אני ואשתי נוהגים לצאת לחופשות שנתיות שלוש פעמים בשנה. המקומות האהובים עלינו הם: ים המלח – מלון מרידיאן, טבריה במלון – קיסריה, אילת – מלון שלמה המלך קלאב הוטל באילת. אנחנו אוהבים לנפוש בעיקר בעונות האביב והסתיו, כי מזג האוויר הוא הכי נעים ועדיין יש בריזה נעימה. יש לי 10 נכדים שיהיו בריאים. מלאה, הבת הבכורה  4 נכדים: ממיקי, הנכד בן 24, הוא לומד בטבריה במכללת "כנרת" במסלול-כלכלה. סיוון הנכדה בת 23 לומדת בבאר שבע באוניברסיטת הנגב במסלול ביוכימיה. איתי, הנכד בן 20 הוא צנחן בצבא בחיל צנחנים. חן הנכדה בת 10 לומדת באוסישקין בכיתה ה. לאיציק בני האמצעי- יש ארבעה ילדים: נכדי בן, הוא בן 12 הבכור, לומד בחטיבה בכיתה ז. חן הנכד, בן 11 לומדת באוסישקין בכיתה ה. אייל,בן 6, יעלה בשנה הבאה לכיתה א. אורי הוא בן שנה ו-חמישה חודשים נמצא במעון פרטי. לחיים ני יש שני ילדים: שי-לי, נכדתי בת 6 , תעלה בשנה הבאה לכיתה א ויונתן -בן שנתיים לומד במעון הפרטי.

אני נוהג לחגוג את החגים בביתי עם כל בני משפחתי כולל בשבתות. אני מברך והולך להתפלל בבית כנסת של שפרינצק הנמצא ליד ביתי כבר 30 שנים. השנה חגגתי יום הולדת 70בתאריך  12/1 . חגגתי יחד עם בני משפחתי וקרוביי, במסעדת "בנחלה" שבצפון נהריה. גם אשתי יצאה השנה לפנסיה וחגגנו לה יום הולדת עם פרישתה המיוחלת במסעדה עם כל בני המשפחה."

הדבר המיוחד והבולט שיעקב מרבה לספר עליו הוא על גידול הנכדים:
"הנכדים שלי טופלו באהבה גדולה ורבה ממני וכך כל נכדיי".
בגיל 57 , יעקב, יצא לפנסיה מוקדמת בשל רקע רפואי. הוא נרתם לעזור מיד בגידול נכדו בן שהיה אז בגיל שלושה חודשים. כעבור שנתיים נולדה חן וגם בה טיפל במסירות רבה. כך היה גם עם אייל הנכד השלישי.
יעקב התמסר כולו לגידול נכדיו. היה לו סדר יום מסודר . אופן הטיפול היה כרוך בטיול יומי כל בוקר עם הנכדים, החלפת החיתולים, האכלתם וכמובן דאגה לכל צורכיהם עם חיבוק וליטוף של סבא. הנכדים שלו מאוד קשורים איליו ואוהבים אותו . הוא מספר בהתלהבות: "תוך שמונה שעות טיפול יומי, קיבלתי 26 שיחות מהבן שלי, מכלתי, מאשתי…מה קורה ? איך אני מסתדר..כל כך הרבה שיחות, עד שנמאס ולא הייתי עונה יותר".

מילון

מישדבובה
שלום

ציטוטים

”"תוך שמונה שעות טיפול יומי, קיבלתי עשרים ושש שיחות מהבן שלי, מכלתי, מאשתי...“

הקשר הרב דורי