מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הניצוץ המסתורי בשירות מילואים

במפגש הבית ספרי קשר רב דורי
התמונה צולמה כשהייתי במילואים
תעלומת הניצוץ

שמי יעקב בקר ואני נולדתי בשנת 1948, אני הבן הבכור ויש לי שתי אחיות. אחותי הצעירה כבר נפטרה, יהי זכרה מבורך.

אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד אביתר נכדי, לו ספרתי את סיפורי. בחרתי לספרלכם על התעלומה שקרתה ששרתתי במילואים עם הניצוץ המסתורי.

תעלומת הניצוץ המסתורי

לאחר סיום השרות הסדיר שלי, המשכתי לשרת במילואים. שרתתי בחיל האוויר. אחרי מלחמת יום הכיפורים, עברתי מחיל האוויר לשרת במילואים בחיל השריון. באחת מהפעמים בהם יצאתי למילואים, השרות שלנו היה באזור בלוזה בסיני.

אזור פלוסיום "בלוזה" הוא שיבוש ערבי של השם היווני פלוסיום. אזור בלוזה היה מוקד לעימותים בין צה"ל וצבא מצרים במלחמות ששת הימים, ההתשה ויום הכיפורים".

יום אחד ששמרתי על שורת טנקים בלילה היה חשוך מאוד. בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר ראיתי אור קטן מנצנץ בין אחד הטנקים. "קפאתי על מקומי" לבוודא מה זה הניצוץ ההוא ואך להגיב במידת הצורך אולי זה חייל מצרי שהגיע מהתעלה או אויב אחר. ההייתי אז לבדי במשמרת. לאחר התאוששות תפסתי מקום מסתור, מאחורי אחד הטנקים ושמתי לב שהאור אינו זז ממקומו ואז צעדתי לעבר הניצוץ עם נשק דרוך וטעון כדי ליצור מגע. להפתעתי ראיתי כבל חשמל קרוע שנפל על אחד הטנקים והוא עשה קצר והפיץ ניצוץ של אור.

זה הסיפור תעלומת האור או הפנס המסתורי שבין הטנקים. כך נפתרה תעלומת הניצוץ הזוהר בלילה השמירה במילואים.

הזוית האישית

יעקב: מאוד שמחתי לקחת חלק בתהליך. אני מאחל לנכדי, אביתר הרבה הצלחה בכל מעשה ידיו ושימשיך להיות כמו שהוא. שיגשים תמיד את משאלות ליבו.

מילון

קפא על מקומו
נבהל, דמם, נאלם דום

ציטוטים

”העיקר לא לפחד כלל “

הקשר הרב דורי