מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הנדר של אימי

עם סבתא בחדר המחשבים
בפורים התחפשתי להודית
מנדרה לשושנה

עליתי לארץ בגיל שנה בשנת 1951 מעירק עם משפחתי, שיכנו אותנו בשכונת לפתה בירושלים, מקום שנבחר עבורנו. את השמות שקיבלנו בעירק שינו לנו בארץ. שמי המקורי היה נדרה.

ועל שום מה? את השם סיפרה לי אימי, היא נתנה לי, לאחר שנולדו לה שתי בנות שמתו. לימים היא נדרה נדר שאם תיוולד לה בת, היא תקרה לה נדרה על שם הנדר. לאחר שעליתי ארצה כשהגעתי לבית הספר, הבנתי שעם השם נדרה לא אצליח להסתדר כי הילדים כל הזמן לעגו לשמי, לכן החלטתי שהשם שלי יהיה "שושנה”.

את בעלי הכרתי כשהגיע לתקן את הטלפון שלי.

התמונה הזו צולמה בזמן שחיכיתי שהחבר שלי יתקשר אליי…. שהוא הפך לבעלי:

 

תמונה

 

בשנת 1969 התחתנו בתל אביב ברבנות.

תמונה

מלחמות ישראל: סבתא מספרת: המלחמה פרצה על רקע של הקמת המדינה. המדינה הוקמה ב- 1948. לאחר שמונה שנים שוב הייתה מלחמה מלחמת קדש. היהודים היו כל הזמן בעימותים עם הפלסטינים. בשנת 1967 פרצה מלחמת ששת הימים, וזו היתה כבר מלחמה כוללת עם כל מדינות ערב שסביבנו, מדינת ישראל לא רצתה את המלחמה. המלחמה נמשכה 6 ימים בהם כבשנו את סיני ועזה וכבשנו את הגולן הסורי. גם היו שטחים בירדן. ב1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים, במלחמה הזו הפתיעו אותנו והיו לנו אבדות. לאחר המלחמה הזו יצאנו שוב למלחמת לבנון. בכל המלחמות האלה לא אנחנו רצינו בהם. אחרי המלחמות האלה היו מבצעים ברצועת עזה. "נקווה שלא יהיה עוד מלחמות"- אומרת סבתא.

סבתא רבתא שלי (אמא של סבא שלי) עבדה בעירית תל- אביב שנים רבות והייתה עובדת מצטיינת. היא קיבלה מדליה וגם מפתח העיר מראש העיריה של תל אביב.

תמונה

הזוית האישית

מילון

ממחה
כלי שאיתו היו לשים את הבצק

ציטוטים

”הדבר החשוב ביותר הוא לא להפסיק לשאול“

הקשר הרב דורי