מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המשפחה שלי

בתכנית הקשר הרב דורי
סבא בן 15
סבא מספר על המשפחה

נולדתי באוקראינה, ב-5 לאוקטובר, 1958,  בן בכור להוריי.

אמא שלי הייתה יהודייה ושמה יוליה ואבא שלי היה רוסי ושמו אנטולי, חודש אחרי שנולדתי עברנו לרוסיה לעיר צ'בוקסרה. ההורים שלי  עבדו בבניין.

אחרי 5 שנים, אח שלי נולד, קוראים לו איגור ואנחנו שוב עברנו והפעם למולדובה. ההורים שלי בנו 5 שנים מפעלים גדולים וענקיים וכאשר נגמר החוזה חזרנו לאוקראינה.

כשאני סיימתי את בית הספר לקחו אותי לצבא ושנתיים לא ראיתי את המשפחה ואת אחי אני שרתתי בצבא ברוסיה בעיר סיביר. אחרי הצבא הלכתי לעבוד במפעל וחזרתי לחיות ביחד עם המשפחה שלי. אחרי חודש התחתנתי עם סבטלנה ועברתי לגור  בעיר קייב.

נולדה לנו בת שקוראים לה אוקסנה אחרי 5 שנים נולד לי בן שקראו לו איגור גרנו בשלום ובשמחה עד שנת 1993. כאשר נהרסה ברית המועצות, התחילו חיים קשים והחלטנו לעלות לישראל. בהתחלה עלו ההורים שלי, אחר כך אח שלי ובסוף אנחנו אני אשתי ובני, והבת שלי התחתנה ונשארה שם.

בשנת 2001, עלינו לישראל שכרנו דירה ברחובות, בגלל שברחובות גרים ההורים שלי ואחי. הלכתי לעבוד במפעל של HP ואשתי הלכה ללמוד באולפן. ב- HP ארזתי מדפסות. בשנה הראשונה ממש התגעגעתי לאוקראינה. בהתחלה היה לי קשה בארץ, לא ידעתי עברית, הייתי במדינה חדשה, הכל היה חדש וצריך היה להתחיל הכל מהתחלה. וגם האנשים שהיו איתי בעבודה דיברו רק עברית, אבל הם אנשים טובים עזרו לי בעבודה וללמוד עברית. אחרי כמה שנים, בני איגור סיים צבא ועשה רישיון נהיגה. גם עבד איתי ב- HP. אחרי שנה בערך, נולד לי נכד וקראו לו אילן. הבן התחתן עם אישה בשם איילת, הם הביאו לי נכדה וקראו לה נויה. הייתי ממש מאושר וכול הזמן הנכדים באים אליי ואני מכין להם אוכל, אני גאה מאוד לחיות בישראל, מקווה שיהיה שלום מהר.

ואני ואישתי ומשפחתי עושים הכול כדי שיהיה למשפחה חיים טובים.

תמונה 1

הקשר הישראלי שלי

מנוחה ונופש באילת

סבתא סבא ואני, התארגנו צחצחנו ארזנו מזוודות והלכנו לכיוון תחנת האוטובוס. חיכינו לאוטובוס הרבה זמן והאוטובוס עדיין לא הגיע. התחלנו להתקשר לאגד ושאלנו מה קורה למה האוטובוס לא מגיע וסיפרו לנו שהכביש נסגר מסיבה כלשהי. התקשרנו לקרוב מהמשפחה שאולי ייקח אותנו למלון אבל הוא עבד. בדקנו עוד דרך ומצאנו אוטובוס שלוקח אותנו לתחנת אוטובוס מרכזית ומשם לאילת חכינו לו והוא הגיע עלינו עליו והגענו לתחנה המרכזית ומשם הגענו לאילת.

הגענו למלון שלנו, הוא היא ממש יפה והיינו בדירת VIP ליד ברכה פרטית. זה היה ממש מגניב! אני, סבא וסבתא כל הזמן הלכנו לברכה. היו שם גם נדנדות, מיטות שיזוף והכרנו שם מלא אנשים.

בלילה אנחנו הלכנו חזרה לדירה VIP וראינו טלוויזיה, שחקנו בטלפון ובטבלט. היה לנו ממש זמן איכות שם. אני וסבא כל הזמן עשינו תחרויות שחייה וגם בדקנו מי נשאר יותר זמן במים והיה ממש כייף ובארוחות צהריים וערב היו במלון גלידות ומלא מאכלים מגניבים שאנחנו אוהבים לאכול.

אני וסבא ממש אהבנו את המלון היה לנו שם ממש כייף והיינו מרוצים מהחופשה במלון.

תמונה 2

הזוית האישית

נהניתי מאוד בתכנית, קצת היה ל קשה עם השפה, אבל אני שמח להיות עם הנכד יותר זמן.

מילון

צ'בוקסרה
היא עיר ברוסיה, בירת רפובליקת צ'ובשיה, השוכנת לגדתו המזרחית של נהר הוולגה

ציטוטים

”לסבא היו חיים מעניינים, הוא עבר עם הוריו הרבה מקומות.“

הקשר הרב דורי