מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

על כריך ועל אהבה

סבא ויהלי עושים סלפי בחדר מחשבים
סבא שלי עם אבא שלו
כיצד הכיר סבא יצחק את סבתא, ואיזה כריך קנה לה?

סבא שלי נולד בחיפה כשנה לאחר קום המדינה. סבא שלי הוא דור שישי בארץ. אמו גם נולדה בחיפה ואביו נולד בירושלים. סבא גדל בשכונת הדר בחיפה, בתור ילד שיחק הרבה בשכונה. סבתא נולדה גם היא בחיפה. אביה הגיע בגיל צעיר לארץ מרומניה וגם אימה הגיעה לארץ בגיל צעיר מברלין. סבתא גדלה בשכונת קריית אליעזר בחיפה. לאחר מכן עברה לגור בכרמל. סבא וסבתא למדו באותו תיכון, שם התיכון: חוגים וזאת בהפרש של שלוש שנים, אבל לא הכירו אחד את השני. לאחר ששניהם סיימו צבא כקצינים סבא שלי הלך ללמוד בטכניון וסבתי למדה באוניברסיטת חיפה. עם סבא שלי למד בחור שבתיכון הוא למד ביחד עם סבתא שלי. הוא שידך בין סבתא וסבא, כלומר – הוא נתן את מספר הטלפון של סבתא לסבא וסבא התקשר אליה והזמין אותה לצאת איתו למועדון הסטודנטים בטכניון. סבא הגיע לבית הוריה של סבתא ושם פגש אותה לראשונה. הם נסעו למועדון בטכניון, רקדו והלכו לראות הופעה של "הטוב הרע והנערה" ונהנו. לאחר מכן חזרו הביתה דרך מרכז הכרמל, וסבא קנה לסבתא סנדוויץ' ענקי ששניהם אכלו אותו ונהנו מאוד, עד היום הם מדברים על זה.

סבא וסבתא נהנו לטייל בחוף בת גלים ובחוף הזה סבא הציע לסבתא נישואים. הם התחתנו לאחר שבעה חודשי חברות והם נשואים היום 44 שנים. הם התחתנו במלון ציון שבחיפה, היום המלון לא קיים. בחתונה היו כ300 אורחים, היה בופה גדול עם אוכל מדהים, הייתה שירה בציבור וריקודים. באותו ערב הם ישנו במלון והייתה חוויה מאוד משמחת. כעבור שלוש שנים נולדה להם ילדה שהיא אמא שלי וכעבור עוד 3 וחצי שנים נולד להם ילד נוסף וכעבור חמש וחצי שנים נולד להם הילד הצעיר. יש לסבא וסבתא יש היום 5 נכדים. כל הילדים של סבא וסבתא נשואים ולכולם ילדים.

סבא וסבתא מספרים את סיפורם:

הזוית האישית

הנכד יהלי: הייתי רוצה לאחל לסבא בריאות.

סבא יצחק: נהניתי מאוד מהמפגשים המשותפים עם יהלי ולמדתי רבות עליו במפגשים.

מילון

מרכז הכרמל, חיפה
אזור מגורים, תרבות ופנאי על רכס הכרמל. (ויקיפדיה)

״הטוב, הרע והנערה״
להקה ישראלית שפעלה בין השנים 1972–1973 ומנתה את ג'וזי כץ, בני אמדורסקי וישראל גוריון. שני האחרונים עבדו באותה תקופה כצמד "הדודאים". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”האופי והאישיות זה קובע את דרכו של האדם“

הקשר הרב דורי