מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המפגש בין בן ועליזה

במפגש הפתיחה של הקשר הרב דורי באשל הנשיא
ביה"ס אשל הנשיא
בן ועליזה

אני רוצה לספר על בן רפפורט שבשבילי הוא ממש כמו סבא.

בן נולד בשנת 1942, בני-ויורק, בארה"ב. בן עלה מארצות הברית לארץ, למושב אמציה, בשנת 1963.

בארץ האוכל היה דל, ולכן בן ירד הרבה במשקל. לאחר כשנה שהוא גר בארץ, הוריו ביקשו ממנו לבוא לבקרם. בן נסע לבקר אותם בארצות הברית: הוא הפליג באנייה לאיסטנבול ומשם נסע לאנגליה, כולל מעבורת מצרפת לאנגליה.

הוא נפגש שם עם חבריו, במחנה קיץ של תנועת בית"ר, איתם בהמשך, עלה לארץ, יחד עם עליזה. ערב אחד הוא בילה עם חבר טוב שגם הוא נקרא: "בן". תוך כדי שהם החליפו חוויות, הם ראו שתי בחורות רוקדות. את אחת מהן, אלינור, הוא כבר הכיר כביתו של השליח.

הבחורה השנייה, עליזה, תפסה את מבטו ובן אמר לחברו:"עם בחורה כזו הייתי עולה לארץ, מתחתן איתה ומקים איתה משפחה". לאחר מספר דקות הגיע אליהם השליח, יחד עם עליזה, ואמר לבן שהוא רוצה להכיר ביניהם. עליזה ובן נפגשו במשך 4 ימים ואחריהם בן הציע לה נישואים. עליזה ביקשה לחשוב על זה במשך הלילה ולמחרת חזרה אליו, חיבקה אותו ושאלה:

"נו, אז מתי אנחנו מתחתנים ?"

לאחר כחודש, שופט מקומי יהודי, חיתן אותם.

בן עבד ובכסף הזה הם קנו ריהוט ומוצרי חשמל. במאי 1965, הם הפליגו לארץ עם כל הציוד שרכשו, השתקעו במושב אמציה, והקימו משפחה. בהמשך נולדו להם שני בנים ובת.

הזוית האישית

רוני: לדעתי, בן הוא ציוני, ובשל כך עלה לארץ והקים בה את משפחתו.

מילון

מושב אמציה
מושב שיתופי ישראלי חילוני הממוקם בחבל לכיש במועצה אזורית לכיש. היישוב משתייך לתנועת משקי חרות בית"ר. היישוב הוקם בשנת 1955 על אדמות הכפר הערבי אל-דווימה, שנכבש במלחמת העצמאות על ידי גדוד 89 של חטיבה 8, והוא נקרא על שם אמציה בן יואש שהיה מלך יהודה ושלפי המקרא נהרג באזור חבל לכיש. ויקיפדיה

ציטוטים

”עם בחורה כזו הייתי עולה לארץ, מתחתן איתה ומקים איתה משפחה“

הקשר הרב דורי