מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המירוץ למען ילדים חולי סרטן

סבא חיים בן שמחון
סבא מורדי ורחל אשתו
הנדר של סבא חיים, ועל סבא מורדי

שמי גיא בן שמחון, אני מתעד את חיי סבי, חיים בן שמחון.

כשדודה שלי הילה הייתה בת חמש היא חלתה בסרטן הדם "לוקמיה". לוקמיה היא אחת מצורות מחלת הסרטן, והיא גורמת להיווצרות לא-תקינה ומוגברת של תאי דם במח העצם. באותו יום בו גילו את המחלה אצל הילה, סבא שלי רץ את מירוץ המרתון העממי. בסוף המרתון סבתא שלי הודיעה לו שגילו אצל הילה בבדיקות סרטן בדם. כמובן שסבא קיבל את זה בכאב רב. ברגע של התבודדות הוא נדר (הבטחה, שבועה מרצון), שכשהילה תבריא מהמחלה, הוא יעשה מירוץ ממקום המגורים בבת ים לירושלים, למען ילדים חולי סרטן בישראל.

כשלאחר חמש שנים של טיפולים בכימותרפיה בבית חולים "בלינסון" הודיעו לסבא וסבתא שהילה הבריאה מהמחלה, הוא קיים את הנדר שנדר ורץ את המירוץ. הוא התקבל בבית הנשיא הנשיא חיים הרצוג.

סבא מרדכי אביטל

סבא מרדכי נולד בשנת 1946 בעיר מרקש שבמרוקו. הוא עלה בשנת 1956.

סבא מרדכי מספר על עלייתו: "שלחו אותי למוסד של ילדים. למדתי בבית הספר מסגרות, מקצוע העוסק בריתוך של מתכות. אחרי שסיימתי את לימודי המסגרות קיבלתי תעודה והתחלתי לעבוד במסגרות. ירדתי לים המלח והתחלתי לעבוד שם. באותו זמן גרתי בדימונה. כל יום הייתי נוסע לעבודה וחוזר הביתה. אחרי כמה שנים הפכתי להיות בעל מקצוע טוב, הייתי מבוקש בכל המקומות. עבדתי עם אמריקאים, הייתי אתם ארבע שנים. אחרי ארבע שנים התגייסתי לצבא. בצבא הייתי קצין של מסגרות.

השתחררתי מהצבא, ראיתי בחורה יפה ודיברתי איתה. קראו לה רחל. התחתנתי אתה והולדנו ארבעה ילדים: מיכאל, מאור, רויטל ויוגב. אימצנו ילד שקוראים לו תמיר. לרויטל נולדו ילדים, למאור נולדו ילדים, גם ליוגב ותמיר נולדו ילדים. היום אני פנסיונר.

סבא מורדי ואשתו

תמונה 1

הזוית האישית

הסיפורים תועדו במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר טל בראש העין, שנת תש"פ (2020), בהנחיית המורה המובילה דנה אשרף.

מילון

נדר
נֶדֶר הוא הבטחה או שבועה חגיגית וולונטרית של אדם לאלוהים, לעצמו או לאדם אחר לשמור על כלל מסוים או לעשות מעשה כלשהו או להימנע ממנו, לעיתים במסגרת חליפין דתי. דוגמאות לנדרים: נדרים דתיים נדרי נישואים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הפכתי להיות בעל מקצוע טוב, הייתי מבוקש בכל המקומות“

הקשר הרב דורי