מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המטוס האחרון מפרס

הצטלמנו ליד עץ שלו שורשים כמו למשפחתנו
תמונה של משפחתה של סבתא שלי בצעירותה
הנסיעה מפרס לישראל הייתה מאתגרת

נולדתי בחודש ניסן בשנת 1956 אשר בפרס (איראן כיום) אני בת שנייה להוריי בין חמישה ילדים. שמי נסרין על שם הפרח שצומח בחודשי ניסן. גדלתי במשפחה נורמטיבית. החיים היו טובים ומאושרים. למדתי בבית ספר פרטי ברמה גבוהה. סיימתי את לימודיי והתחלתי ללמוד באוניברסיטה הנדסה.

בצעירותי עם משפחתי

תמונה 1

ההחלטה לעלות לישראל

בזמן לימודי באוניברסיטה החלו הפגנות כנגד השלטון והאוניברסיטאות נסגרו לסירוגין. הוריי שראו את המצב מידרדר החלו להבין שמצבנו כיהודים מתחיל להיות בסכנה. בשלב ראשון ההורים החליטו לשלוח אותי ואת אחותי הקטנה לעלות לארץ ישראל. בדרכנו לישראל אבינו ליווה אותנו ושכר לנו דירה כדי להתגורר בה, בו בזמן נרשמתי לאולפן ללמוד עברית. כמו כן למדתי במכינה ללימודים באוניברסיטת ת"א. לאחר מכן אבי חזר לטהראן שבפרס כדי לראות כיצד לנהוג בהמשך. עם התמשכות ההפגנות הוריי החלו להתארגן לעלייה.

את בעלי הכרתי כשהלכתי לבן דודי. הוא היה חברו הטוב. בתחילת דרכנו בארץ ליוו אותנו בן דודי ובעלי לעתיד. אז נוצרה זוגיות למרות שלא הייתה לי שפה ממש. כעבור מספר חודשים החלטנו להינשא. כמו כן משפחתי הגיעה מפרס לארץ לחגוג את חתונתי. לאחר סיום הסידורים אחיי נשארו בארץ, פרט לאחותי הגדולה שהייתה נשואה+ילד וחזרה עם הוריי לפרס. המצב בפרס המשיך להידרדר. מצב היהודים החמיר מאוד וחששו מאוד לגורלם. זו הייתה נקודת מפנה להחליט לעלות לארץ.

הם הצליחו לעלות על המטוס האחרון שהיה בטיסה ישירה מפרס לישראל  ולטוס חזרה לישראל. באותו לילה חל המהפך בשלטון עם עלייתו של חומייני לשלטון. אחותי שהייתה נשואה עם ילד בגלל כל מיני סיבות, לא הייתה באפשרותה לעלות לישראל, אלא רק כעבור שבע שנים כשבשלו הדברים היא עלתה ארצה.

כיום אני אימא לשלושה ילדים מקסימים, סבתא לחמישה נכדים מתוקים, חיה בזוגיות מאושרת ומרוצה ושמחה מהמדינה בה אני חיה עם משפחה מאוחדת ומאושרת!!!!

הזוית האישית

עמית חלפון: נכד נהניתי מאוד עם הסבתא הכי טובה בעולם ולמדתי עוד על משפחתי ועל העלייה לארץ ישראל עוד יותר.

נסרין חלפון: סבתא: תודה על הפרויקט. היה מאוד חשוב להעביר לנכד עמיתוש את הסיפור על משפחתי ועל עלייתי לארץ ישראל

מילון

חומייני
אייתוללה סייד רוחאללה מוסאוי ח'ומייני (1902-1989) היה כהן דת מוסלמי שיעי ומנהיגה הפוליטי של המהפכה האסלאמית באיראן ב-1979, שבה הורד מכיסאו השאה האחרון – מוחמד רזא שאה פהלווי. לאחר המהפכה שימש ח'ומייני בתפקיד המנהיג העליון – התפקיד החשוב ביותר במערכת הפוליטית של הרפובליקה האסלאמית החדשה. הוא החזיק בתפקיד זה עד יום מותו. ויקיפדיה

ציטוטים

” "טוב לחלום ולהגשים"“

הקשר הרב דורי