מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המטבע היקר של סבתי

המטבע שסבתי קיבלה בילדותה
תמונה מהחתונה של סבתא
בלי עבר אין עתיד

שמי עידו אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, עם סבא וסבתא שלי. במפגשים שלנו במסגרת התכנית " הקשר הרב דורי" סבתי סיפרה לי על ילדותה ואני התעניינתי ונהניתי לשמוע.

סיפורה של סבתא רחל

סבתי רחל נולדה בישראל בחיפה בשנת 1954, כשסבתי חגגה 12 לבת המצווה שלה דודתה היקרה נתנה  לה מטבע יקר ערך. המטבע היה עשוי נחושת עם תמונה של בית המקדש וכתוביות מסביב. הכתוביות היו תפילה שהצנחנים התפללו לפני שפרצו אל שער האריות. התפילה הייתה "השבעו נא שירושלים לא תחזור לזרים לעולם".

מספר המטבעות שיש בארץ, כמו המטבע שסבתי קיבלה הוא שלוש מטבעות. זה אומר שהמטבע יקר ערך מאוד מאחר וקיימים רק שלוש מטבעות כאלה. המטבע הונפק אחרי מלחמת ששת הימים.

 ירושלים של זהב

תמונה 1

סבתא סיפרה לי גם על ילדותה, שלדבריה הייתה לה ילדות יפה מאוד. כשהייתה קטנה היא אהבה לישון עם אח שלה יורם. בימי שבת אהבו ללכת לבית הכנסת כל המשפחה. בילדותה היא שיחקה במשחקי חצר שונים:  שיחקה גולות, חמש אבנים וגומי. סבתא שלי למדה בבית ספר גלבוע שהיה למרגלות הר הגלבוע ואחר הצהריים הייתה  בפעילויות של תנועת השומר הצעיר.

הזוית האישית

סבתא רחל: התכנית "הרב דורית" בעיני סבא וסבתא מאוד מעניינת מלמדת ונותנת חלון להצצה על החיים של הדור שלנו. התמזל מזלנו והשתתפנו בתכנית זו גם סבתא וגם סבא החיבור בין הנכד והסבתא נתן לנו אפשרות לספר את עברנו שמחובר לעברה של המדינה כל מפגש חיזק את הקשר עם הנכד. גולת הכותרת ביקור בבית התפוצות חיבר את כולנו בין העבר להווה.

"בלי עבר אין עתיד" זה המשפט שמסכם את כל התכנית הזאת.

הנכד עידו: כל מה שעברנו ביחד עם הסבים והסבתות חיזק בנינו את הקשר הרב דורי. ניהנתי מאוד לפגוש את סבתי בבית ספר וללמוד על העבר של המשפחה שלי.

מילון

שבועת הצנחנים
שבועת הצנחנים היא שבועה שהצנחנים התפללו לפני שפרצו דרך שער האריות.

הנפקה
להוצאת מסמכים ממשלתיים.

ציטוטים

”"בלי עבר אין עתיד"“

הקשר הרב דורי