מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המדליה שמתגלגלת במשפחה

אני וסבא שלי בביתו.
מדליית הגבורה של הדוד שנלחם נגד הגרמנים.
מדליית ההוקרה של נתן

שמי אריאל חבזו, אני בן 12. לפני שנה בערך קיבלתי מסבא שלי ראובן מדלית הוקרה של הצבא האדום.

הסיפור של המדליה מתחיל בדוד של סבא רבא שלי ששמו נתן פינקלשטיין שחי בברית המועצות או ברוסיה. כשהיה בן 18 הוא התגייס לצבא האדום בזמן מלחמת העולם ה-2, במלחמה זו ניסה הצבא האדום לעצור את פעילותה של גרמניה הנאצית. בסיומה של המלחמה הוא קיבל את מדליית ההוקרה על היותו חייל מצטיין שגילה גבורה גדולה.

נתן היה במחנה סובייטי במשך שנתיים עד שפרצה מלחמה בין גרמניה לרוסיה ואז שחררו את כולם וגם נתן ביניהם, הוא השתתף במלחמה עם רוסיה נגד גרמניה- ובמהלך המלחמה הצטרך לחטיבה פולנית שהיה פיקוד אנדרס בריטי החטיבה עברה לעירק לשמור על שדות הנפט.

לאחר מכן בשנת 1945- הוא ערק מהחטיבה הבריטית והגיע בעזרת ההגנה לישראל. הדוד של סבא רבא שלי, העביר את המדליה לסבא רבא שלי וממש מעט לפני שהוא נפטר הוא העביר את המדליה לסבא שלי ראובן. סבא שלי שמר על המדליה אצלו עד לפני כשנה אז הוא העביר אליי.

מדליית הגבורה של הדוד שנלחם נגד הגרמנים

תמונה 1

סבא העביר לי אוסף ישן של מטבעות ושם הייתה גם המדליה, הבחנתי שהיא שונה מהטבעות ושאלתי את סבא מה זה? סבא סיפר לי את סיפור הגבורה של הדוד של סבא רבא שלי ואמר לי: "תשמור עליה טוב טוב, יש לה ערך רב, היא עולה הרבה כסף, אבל לא למכור אותה לעולם, כי יש לה ערך רב במשפחה שלנו" סבא ביקש שאני אשמור על המדליה ואעביר אותה הלאה במשפחה. אני עוד צעיר ורחוק מהקמת משפחה, אך אני מאמין שאני אתן את המדליה לבן שלי או אולי לנכד שלי….

מה שבטוח אני מתכוון לשמור על המדליה טוב טוב!!!

הזוית האישית

אריאל: הסיפור סיפור משפחתי שמביא כבוד. שמחתי לשמוע את הסיפור ולהכיר אנשים שלא הכרתי.

מילון

הצבא האדום
כינוי לצבא של ברית המועצות.

ציטוטים

”הערך של המדליה הוא לא רק כספי, היא ההיסטוריה של המשפחה.“

הקשר הרב דורי