מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הכרת הטוב

אולפנת אמנה בה למדה סבתא (צילום יוסי אלוני)
הרב משה צבי נריה ז"ל
מימון להמשך לימודים לאחר מות אבי.

שמי דוד קינן, השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתי אילנה רביב. סבתא אילנה נולדה בשנת 1955 לבית משפחת סירי מראש העין. בחרנו להביא את סיפורה של סבתא על לימודיה באולפנת אמנה.

סבתא מספרת:

"את לימודי החטיבה והתיכון למדתי באולפנת אמנה. "אולפנת בני עקיבא אמנה היא אולפנה בכפר סבא, מהראשונות באולפנות, שהוקמה בתשכ"ד ולומדות בה כ-460 תלמידות. האולפנה הוקמה על ידי מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא באלול תשכ"ד. המחזור הראשון כלל 18 תלמידות. המנהל הראשון, אברהם ברקאי, הקים את האולפנה כאחות צעירה לאולפנת בני עקיבא כפר פינס. בניין אחד שימש את הפנימייה, חדר האוכל וכיתת הלימוד…הרב יהודה רוזנברג נקרא על ידי הרב משה צבי נריה לעמוד בראש האולפנה כשהיה בן 25 בלבד. בשנת תשכ"ח, ערב סיומו של המחזור הראשון, נחנכה הפנימייה הראשונה." (ויקיפדיה)

בגיל שש עשרה (כיתה י') לאחר חופשת החנוכה אבי יקירי הלך לעולמו. ברור הוא שההתמודדויות הן רבות לאחר אובדן שכזה, אולם לי נוספה דילמה קשה בהקשר להמשך לימודיי. אבי השאיר אחריו חובות  כספיים רבים. היינו באמצע בניית בית הכל נשאר על כתפיה של אמי, בנוסף לפרעון השטרות למימון לימודיי.

מאחר שלא הייתה לאמי אפשרות לממן את המשך לימודי, ניסינו לבקש עזרה מכל מיני גורמים אך לשווא. אמי החליטה שאין ברירה ועלי לעזוב את הלימודים באולפנה ואמשיך ללמוד בבית הספר התיכון שבראש העין. כששמעו זאת מנהליי: הרב יהודה רוזנברג ז"ל ומשה גרינבג ז"ל הזמינו את אמי ואותי לפגישה שהסתיימה במחווה של רצון טוב והמשך לימודי באולפנה.

הרב משה צבי נריה ז"ל 

"הרב משה צבי נריה (מנקין; כ"א בשבט ה'תרע"ג – י"ט בכסלו ה'תשנ"ו; 29 בינואר 1913 – 12 בדצמבר 1995) היה רב, מחנך ומנהיג רוחני, מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא. מכונה "אבי דור הכיפות הסרוגות", בשל השפעתו הרבה על עיצוב פניה של החברה הדתית-לאומית, הדוגלת בשילוב של תורה, עבודה ומדינה".(ויקיפדיה)

תמונה 1

הזוית האישית

דוד קינן, השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתו אילנה רביב. מתעד את סיפורה של סבתא על לימודיה באולפנת אמנה.

מילון

אולפנת אמנה
אולפנת בני עקיבא אמנה היא אולפנה בכפר סבא, מהראשונות באולפנות, שהוקמה בתשכ"ד ולומדות בה כ-460 תלמידות.

הרב משה צבי נריה
הרב משה צבי נריה (מנקין; כ"א בשבט ה'תרע"ג - י"ט בכסלו ה'תשנ"ו; 29 בינואר 1913 - 12 בדצמבר 1995) היה רב, מחנך ומנהיג רוחני, מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא. מכונה "אבי דור הכיפות הסרוגות", בשל השפעתו הרבה על עיצוב פניה של החברה הדתית-לאומית, הדוגלת בשילוב של תורה, עבודה ומדינה. כיהן כחבר הכנסת למשך קדנציה אחת מטעם המפד"ל. חתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ופרס הרב קוק.

ציטוטים

”הרב יהודה רוזנברג ז"ל ומשה גרינבג ז"ל הזמינו את אמי ואותי לפגישה“

הקשר הרב דורי