מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

היסטוריה משפחתית

אני וסבתא אלמירה
אני וסבתא אלמירה -בר מצווה
סבתא אלמירה היא הסבתא הכי אהובה במשפחה

סבתא אלמירה איסקוב נולדה בשנת 1957, ב-14 בינואר, ברוסיה. 
 
סבתא למדה בבית הספר מס' 8 בעיר דרבנד עד כיתה ח' ושנתיים במכללה. סבתא מספרת כי היא זוכרת שהיא הייתה הולכת עם חברותיה לריקודי עם, הייתה משחקת חמשת אבנים, בינגו, מחבואים וטניס.
המאכלים המוכרים שהיו בארץ הולדתה ברוסיה היו מאכלים מסורתיים כמו: ממולאים, אורז, צ'יבורקים, עושפלוב, עליי גפן, מרקים, פשטידות וסלטים למיניהם.

סבתא אלמירה עלתה לארץ ישראל בשנת 1973, ב-14 לאוקטובר. הסיבה שסבתא עלתה לארץ ישראל היא משום שסבא רבה החליט לעלות עם כולם לארץ ישראל עקב אידאולוגיה ציונית. סבתא אלמירה עלתה לארץ ישראל בעודה בת 16 וחצי.

 
כך סבתא הגיע לארץ ישראל:
היא נסעה ברכבת מדרבנד עד לגבול רוסיה (ברסט) ומגבול פולנייה והונגריה למדינת אוסטריה, ברכבת לעיר ווינה. לאחר יומיים היא עלתה עם משפחתה למטוס לארץ ישראל.
 
סבתא הגיע ממדינה קומוניסטית למדינה ציונית ולא ידעה את השפה. היא גם לא ידעה גם את חוקי המדינה החדשה (ישראל). ההתאקלמות לא הייתה קלה. כשסבתא ומשפחתה עלו לארץ הם הגיעו בדיוק בזמן מלחמת יום הכיפורים.
לאחר 4 חודשים סבתא הלכה ללמוד את השפה העברית באולפן בקיבוץ גבע למשך חצי שנה. לאחר שסיימה ללמוד באולפן התקבלה לבית ספר מקצועי "הדסה נעורים" שבנתניה, ויצאה משם עם מקצוע חדש: הנהלת חשבונות. 

בשנת 1975 סבתא פגשה את סבא גרשון והתחתנה איתו. היא הייתה בת גיל 19. לאחר תקופה נולדו לסבתא שתי בנות. האחת בלה, שנולדה בשנת 1977, והשנייה מרגלית, אימי, והיא נולדה בשנת 1979.

 
בשנת 1977 סבתא החלה לעבוד במרכז שהם פרדס חנה והיא ממשיכה לעבוד גם היום. 
 
תשע"ה

מילון

מחלנו
סלחנו

ציטוטים

”מחלתי לחברי על מעשיו“

הקשר הרב דורי