מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות תמיד מאושרת

אני עם סבתי במוזיאון העם היהודי
סבתי בכרקוב עומדת ליד חוף הים בשנת 1963
מתגעגעים לילדות

קוראים לי גלה, אני נולדתי בברית המועצות בעיר כרקוב בשנת 1957

סבא שלי עבד כמהנדס ונסע לעבוד  בהרבה מדינות: סין, הודו, הונגריה, פולין. סבתא שלי לא עבדה ונסעה איתו. אני גרתי עם סבי, סבתי, אמי ואבי בבית מלון יוקרתי. הורי היו מהנדסים וגם עבדו מאוד הרבה.

לידנו היה פארק על שם "דינמו" והיו בו: ברכות גדולות, אצטדיון כדורגל ולידו מקום לקרבות וג'ודו. אנו הילדים מאוד אהבנו לשחות בבריכה ולשחק בדשא בתופסת. האצטדיון הפך להיות מקום לגלישה על הקרח.

אני בילדותי

תמונה 1

אחרי הלימודים באוניברסיטה אני התחתנתי עם בעלי הראשון ונולדו לי שתי בנות חמודות. אחרי זמן קצר אני נפרדתי מבעלי ואחרי 6 שנים אני עליתי ארצה ופגשתי את בעלי השני שקוראים לו יעקוב.

לבתי הקטנה נולדו 2 ילדים. הם  גרים לידנו בשכונה ירוקה ופורחת. ואני רוצה שלנכדים שלי תהיה ילדות יותר טובה מאשר הייתה לי. כיום אני עובדת בנשר ואני גרה עם נכדי בעיר יקנעם עלית.

במפגשי תכנית הקשר הרב דורי, בבית הספר, עם נכדי בחרתי להביא את המכתש ועלי, חפץ יקר וחשוב לי ולמשפחתי. בעבר החפץ שימש אותנו לכתישת קפה. הסיפור סביב החפץ עניין את נכדי והחפץ אצלי בבית עד היום.

הזוית האישית

סבתא גלינה: המפגשים שלי עם הנכד היו מאוד מרגשים וגם מאוד חשובים, כי הוא למד על החיים שלנו בילדות, על המשפחה ועל הדורות ועל כל מה שעבר על הדור המבוגר ממנו.

אריאל: מאוד נהנתי מהמפגשים ואני רוצה, שכל הדורות הבאים ימשיכו לספר את סיפור ילדותם.

אני וסבתא בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 2

מילון

מוסקבה
מוסקבה היא המרכז הפוליטי, הכלכלי, הדתי, החינוכי והתעבורתי ברוסיה. העיר שוכנת על נהר מוסקבה, במרכז החלק האירופי של רוסיה.

ציטוטים

”לי הייתה ילדות מאושרת ואני רוצה שלנכדים שלי תהיה ילדות מאושרת יותר.“

הקשר הרב דורי