מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות שלי עם צ'ורה – הסופרת מרים רות

סבא אהוד וגיא.
אהוד עם מרי אמו בשער הגולן
תיאור ילדות בקיבוץ שער הגולן בשנות החמישים של ילד עולה חדש מפולין.

שמי אהוד רגב נולדתי במוסקבה שברוסיה.
 
אמא שלי, אחי ואני עלינו לארץ מפולין לאחר מלחמת העולם ה-2 , אבל אבא שלי העדיף להישאר בפולין .
אמא שלי עבדה בבית חולים בטבריה כאחות ואח שלי ואני למדנו בחינוך משותף בשער הגולן. הפסיכולוגית של הקיבוץ, מרים רות, האמינה שחינוך משותף יחזק את הקשר בין ילדים ושזו השיטה מתאימה לילדים להיות ביחד 24/7. שבעה ימים עשרים וארבע שעות ביחד.
בתוך ה-24/7 היו שעתיים בין 16:00-18:00 שבהן נפגשנו עם ההורים ובילינו איתם, אבל אמא שלי חזרה מהבית חולים רק באוטובוס של שעה שש ולכן מרים רות צ׳ורה כמו שקראתי לה אמא של חבר טוב שלי יעקוב ״אימצה אותי״. צ׳ורה היתה סופרת מפורסמת אבל בשבילי תמיד הייתה צ׳ורה ,הייתה סוג של אמא היא לא אישה גדולה היא פשוט הייתה נורא נחמדה. הקשר שלי איתה היה מאוד חזק ושנינו אהבנו אחד את השני.
 
החיים בשער הגולן היו שונים מהחיים של היום
"היה לנו בית ילדים שבו ישנו ולכיתה שלי קראו זמיר,היה לנו חדר אוכל משותף בו כולנו אוכלים ביחד, ובשעות אחרי הלימודים היינו משחקים בכל מיני סוגי משחקים  היו: קלאס, חמש אבנים, סקייטים, מחבואים וגם דודס {שזה משחק הקפות בו חובטים בקליפת עץ דומה לבייסבול}. היו לנו המון משחקים, אבל הכל התרכז בעונות.
כשהייתה עונת חמש אבנים כולם שיחקו חמש אבנים. עד שיום אחד איש היה מודיע שנגמרה עונת החמש אבנים היו שמים את האבנים בצד ועוברים לעונה הבאה ולמשחק האופנתי הבא.
 
העשרה
שער הגולן: "שער הגולן הוא קיבוץ המשתייך לתנועת הקיבוץ הארצי ונמצא מדרום לכנרת ליד נהר הירדן וליד נהר הירמוך, במפגש הגבולות עם ירדן וסוריה והשייך למועצה אזורית עמק הירדן. שמו ניתן לו משום מיקומו, המהווה מעין שער כניסה לאזור רמת הגולן".
 
מרים רות הסופרת צ'ורה – הכינוי של הסופרת מרים רות.
מרים רוֹת (16 בפברואר 1910 – 13 בנובמבר 2005) הייתה סופרת ילדים עברייה, גננת ומחנכת ישראלית. היא נחשבת כחלוצה בתחום חקר ספרות הילדים העברית.". בין עשרות ספרי הילדים הפופלרי " מעשה בחמישה בלונים" ויקיפדיה‏
תשע"ו

מורות מובילות ריקי באגר ולילית קניגסברג  

מילון

מרים רות - צ'ורה
הכינוי של הסופרת מרים רות. מרים רוֹת (16 בפברואר 1910 - 13 בנובמבר 2005) הייתה סופרת ילדים עברייה, גננת ומחנכת ישראלית. היא נחשבת כחלוצה בתחום חקר ספרות הילדים העברית.‏

שער הגולן
שער הגולן הוא קיבוץ המשתייך לתנועת הקיבוץ הארצי ונמצא מדרום לכנרת ליד נהר הירדן וליד נהר הירמוך, במפגש הגבולות עם ירדן וסוריה והשייך למועצה אזורית עמק הירדן. שמו ניתן לו משום מיקומו, המהווה מעין שער כניסה לאזור רמת הגולן.

ציטוטים

”החיים יפים אך כדי למצות אותם צריך להיות נחוש ודבק במטרה“

הקשר הרב דורי