מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות בבית ספר הצרפתי

סבא אבי וליבי
תמונות ילדות
ילדות ביפו.

בחרתי לספר על תקופת הילדות שלי בבית הספר הצרפתי.

כשהורי עלו לארץ, הם ניהלו מסעדה בעיר מגורינו יפו. העבודה במסעדה חייבה שעות רבות של עבודה קשה. על מנת להקל על עצמם להורי לא הייתה ברירה מלבד לרשום אותי בבית ספר שהשהות בו אפשרה לימודים עד 4 אחר הצהריים.

עם חברי

תמונה 1

 

אחד הדברים שאני זוכר מתקופת הילדות בבית הספר הייתה הפעילות הספורטיבית הרבה שהשתתפתי בה. הייתי פעיל והצטיינתי בכל תחום הנוגע לספורט. החל ממכשירים, אתלטיקה ועד כל משחקי הכדור בעיקר כדורגל וכדורסל.

בסוף כל שנת לימודים, התקיים יום ספורט. ביום זה היו מוזמנים ההורים של כל ילדי בית הספר והתקיימו תחרויות בכל ענפי הספורט.

בסוף יום התחרות ניתנו ציוניים על ידי צוות מורים ומדריכי הספורט וחולקו מדליות לתלמידים המצטיינים. זכור לי שתמיד בכל תחרות הייתי מסיים באחד המקומות הראשונים בענף זה או אחר ויוצא משם עם מספר מדליות. חבל לי ומצער אותי מאוד שלא נשמרה לי אף מדליה מאותה תקופה. כיום יש לי נציגה מעולה, העולה עלי לאין שיעור בתחום, נכדתי ליבי, אשר זכתה במספר מדליות בתחרויות התעמלות מכשירים בין ארציות ואף זכתה במקום הראשון במדליית זהב לגילה.

מתקופת בית הספר

תמונה 2

קובץ תיעוד הסיפור

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

בית הספר הצרפתי ביפו
בית הספר סנט-ג׳וזף לסאל (La Salle) הוקם ב-1882 על ידי מסדר הוראה קתולי כחלק מפרויקט ״המשימה המתרבתת״ הקולוניאלית של האימפריה הצרפתית. יחד עם בית החולים הצרפתי (כיום מלון W) ובית הספר הסקוטי (טביתא) הוא סימן את היציאה של יפו מן החומות בסוף המאה ה-19. בית הספר שייך לרשת עולמית של המסדר הפועלת ב-82 מדינות, כולל במצרים ובלבנון. בפרר היפואי לומדים כ-800 תלמידים מגיל הגן ועד י"ב, בהם יהודים, מוסלמים, נוצרים וחסרי שיוך דתי.

ציטוטים

”"כיום יש לי נציגה מעולה, העולה עלי לאין שיעור בתחום, נכדתי ליבי"“

הקשר הרב דורי