מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתא טניה גרינשטיין

תמונה עכשווית של מיכל וסבתה
טניה בילדותה ואמה
סיפורה של טניה גרינשטיין

שמי טניה גרינשטיין, אני נולדתי בחמישי למאי, 1957 אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי, מיכל ניישטאט, לה סיפרתי מזיכרונות ילדותי.

מתקופת בית ספר אני זוכרת את ההפסקות, בדרך כלל היינו משחקים במשחקים שונים כמו: בגומי, קלאס ובכדורעף, היינו משחקות רק הבנות. אחרי שעות הלימודים בבית ספר, השתתפתי בהרבה חוגים: הייתי בחוג שחייה, החלקה על הקרח, טניס וכדורעף, לפעמים הייתי נשארת בבית וסורגת בגדים או נפגשת עם חברים.

בילדותי עם אמי

תמונה 1

כשהייתי בגילך הייתה למשפחתי תקופה טובה מאוד מבחינה כלכלית, כך שיצא לי לאכול הרבה פעמים את מה שהכי אהבתי, מאוד אהבתי לאכול גלידות, שמכרו ליד הבית שלנו ועוגות עם קרם שאני או אימא שלי היינו אופות.

שעות הפנאי

הייתי הולכת לתיאטרון פעם בחודש ולקולנוע כשיצאו סרטים חדשים. גרנו במרכז העיר ליד הרבה תיאטראות, כך שהיה למשפחה שלנו מאוד קל להגיע למקומות האלה וזה היה מאוד זול.

היה סרט שאני לא זוכרת מתי הוקרן לראשונה, שמאוד אהבתי, קראו לו "השבויה מקווקז או ההרפתקאות החדשות של שוריק". בויקיפדיה מופיע: " זהו הוא סרט סובייטי שהופק על ידי אולפני הסרטים מוספילם. בהתאם לנתונים רשמיים כ-76 מיליון צופים ראו את הסרט במהלך הקרנתו באולמות קולנוע. לאור ההצלחה של הסרט מבצע חיריק והרפתקאות נוספות של שוריק ב-15 ביוני 1965 התסריטאים ביקשו לצלם המשך הסרט. ב-26  אוקטובר 1965 הצילומים אושרו. בסרט נכללו מספר שירים על מוזיקה של אלכסנדר זצפין שהיו ללהיט בברית המועצות". (ויקיפדיה)

הפגישה עם בעלי

האמהות של שנינו היו חברות עוד מלפני שנולדנו וברגע שנולדנו, שזה היה באותה שנה כבר הפגישו אותנו כשהן נפגשו, ככל שגדלנו נהיינו יותר ויותר חברים ובערך בגיל 18, הבאנו שאנחנו אוהבים אחד את השני והתחתנו. בגיל 19 כבר הבאנו את הילד הראשון, אז זה היה מקובל ללדת ילדים בגיל כל כך מוקדם.

הזוית האישית

סיפורה של סבתא טניה תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

ההרפתקאות של שוריק
הוא סרט סובייטי שהופק על ידי אולפני הסרטים מוספילם. בהתאם לנתונים רשמיים כ-76 מיליון צופים ראו את הסרט במהלך הקרנתו באולמות קולנוע. לאור ההצלחה של הסרט מבצע חיריק והרפתקאות נוספות של שוריק ב-15 ביוני 1965 התסריטאים ביקשו לצלם המשך הסרט. ב-26 באוקטובר 1965 הצילומים אושרו. בסרט נכללו מספר שירים על מוזיקה של אלכסנדר זצפין שהיו ללהיט בברית המועצות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשהייתי בגילך הייתה למשפחתי תקופה טובה מאוד מבחינה כלכלית“

הקשר הרב דורי