מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

היכרות של סבא מאיר וסבתא רחל

סבא מאיר והנכדים יריב ונועם
סבא מאיר והנכדים
סבא מאיר מספר על ההיכרות שלו עם סבתא רחל ז"ל

היכרות סבא וסבתא מאיר ורחל

הייתי מתופף בלהקה, באחת הפעמים, כשהלהקה הופיעה במועדון ויצ"ו נתקל מבטי בנערה יפת מראה.

בסיום ההופעה ניגשתי אליה ואמרתי לה: "את מוצאת חן בעיניי" וככה הפכנו לזוג. אחרי 5 שנות חברות התחתנו: אני הייתי בן 25 ורחל אשתי בת 19. לאחר שנה של נישואין, בזמן מלחמת יום הכיפורים, רחל ילדה את דודו, הבן הבכור שלנו. כשדודו היה בן שנה נולדה הבת רינת, כעבור חמש שנים נולדה הבת אסתי, אחרי עוד ארבע שנים נולד הבן שאולי – זאת המשפחה שלי.

היינו נשואים 43 שנים, הקמנו משפחה לתפארת וכן נולדו לנו שנים עשר נכדים ובקרוב עוד אחת בדרך. בשנת 2015 נפטרה סבתא רחל ז"ל, אשתי, ממחלה וכך נגמרה הזוגיות לצערנו. סבתא רחל הייתה אישה מיוחדת, הצטיינה בעבודתה בעירייה, קיבלה עובדת מצטיינת וכן הייתה אם של קבוצת הנערים של הפועל אשדוד.

היא הייתה שפית מעולה, כשבישלה כל המשפחה ליקקה את האצבעות. כולם ביקשו ממנה מתכונים אבל תמיד הם הודו שאף פעם לא יצא להם אותו הטעם כפי שהיא בישלה. רחל הייתה סבתא של נתינה. אפילו כשהייתה מאושפזת בבית חולים דאגה להביא לחולים משלוח מנות. כאשר לרופא שלה, דוקטור ישי, נולד בן היא דאגה לקנות חליפה לילד. כל המחלקה בבית החולים איכילוב הכירו אותה ואהבו אותה וביום מותה הצטערו מאד.

לאחר מותה הגיעו אנשים וסיפרו לנו דברים שהיא עשתה ותרמה והכל בסתר, לא ידענו. לאחר מותה של רחל יצאתי לפנסיה.

הזוית האישית

סבא מאיר לוי: וכיום אני מקדיש את כל זמני לנכדים, ולמשחקי כדורגל וטיולים…

 סבא מאיר עם הנכדים

תמונה 1

 

מילון

מלחמת יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף.

ציטוטים

”"כולם ביקשו ממנה מתכונים אבל אף פעם לא יצא להם אותו הטעם".“

הקשר הרב דורי