מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הייתי מלכת היופי של ישראל

במפגש הראשון
יום חתונתי
דודתי בוחרת בי למלכת היופי בעיתון רומני

נולדתי בצרפת בשנת 1948. בגיל שנה הוריי ואני עלנו לארץ והתיישבנו בהרצליה, במעברת ג'יליל. זכור לי כילדה קטנה את יללות התנים בלילות. אחרי כמה שנים עברנו  לשכונת נווה עמל. למדתי בבי"ס ברנר. ילדותי זכורה לי עם ריח של פרדסים ובטעם של סברס עם קוצים בידיים. הרצליה של פעם הייתה חול וחול. נהגנו לשחק באוויר הצח על גבעות החול. בהמשך למדתי באורט ת"א.

בשנת 1968 לאחר שנת חברות אחת, נשאתי ליעקב מרקוביץ ז"ל, באולמי רעננה. ההכנות לחתונה היו רבות בליתי יום שלם סביב איפור ותסרוקת. הצלם צילם אותי מכל הזוויות. לאחר  שבוע קבלנו את התמונות ודודתי החליטה לשלוח את תמונתי לעיתון לאשה ברומנית. בתקוה שאבחר למלכת היופי. כל זאת ללא בחירתי או ידיעתי. באותם ימים לא היה לי טלפון בבית.

הטלפון היחידי בשכונה "נווה עמל" היה בחנות הספרים של מלכי. הוא זה שקיבל את ההודעה על בחירתי. בשנת בה כיהנתי כמלכת היופי של ישראל,  צולמתי מספר פעמים לעיתון  וקיבלתי מתנות רבות.

לצערי, בעלי נפטר מדום לב בגיל 46.

כיום יש לי שני ילדים ושני נכדים, אני מתגוררת במגדלי הים התיכון בכפר סבא וממליצה מכל הלב, לכל מבוגר לבחור באיכות חיים שכזאת. לגאוות משפחתי אני עדין עובדת ומנהלת חנות טקסטיל.

הזוית האישית

חשוב לי שנכדי יזכור שמשפחה זה הדבר החשוב ביותר בחיי האדם.

מאור: חשוב לי לשמוע את הסיפור של סבתא ואני מקווה ומאמין שסבתא תזכה לספר אותו לנכדים הנוספים ולנינים.

מילון

איסק
שם משפחה קודם של סבתא.

ציטוטים

”הבל החן ושקר היופי- הבריאות והשמחה חשיבותם עליונה.“

הקשר הרב דורי