מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

היינו בקפריסין במחנה עולים כחצי שנה

מתעדים את סיפורה של אסתר
מפגש עם אזרחים ותיקים ממשען
סיפור עלייתה של אסתא תאייר

הקשר הרב דורי, התלמידים: גיא כץ יונתן נקש ועדי ענתבי מביאים את סיפורה של אסתא תאייר שגרה היום במשעןאסתר תאייר, נולדה ברומניה למשפחת גולדנברג בעיר ארד, בשנת 1934. היא עלתה לישראל לבדה בגיל 14בשנת 1948.

הסיפור מתאר את עלייתה של אסתר תאייר

שלום קוראים לי אסתר תאייר ואני אספר לכם את סיפור חיי:

אני זוכרת היטב את הרקע לעלייתנו לארץ מרומניה. יום אחד פתאום שוטרים באו להגיד לנו לעזוב את הבית, ארזנו ונעלנו את הבית והלכנו אחרי השוטרים.  לקחו אותנו והעבירו אותנו לאניה, לקחו אותנו לקפריסין ולא ידעתי איפה אחים שלי, עליתי ללא המשפחה שלי, הייתי אז בת 14. היינו בקפריסין במחנה עולים כחצי שנה.

אחרי חצי שנה בקפריסין, עליתי לארץ ישראל, זה היה בשנת 1948. גרתי בבית העולים (מעברה). הייתי שם כמה חודשים ואז סידרו לנו בית. ההורים שלי עוד לא היו בארץ ישראל, לכן היינו צריכים להסתדר לבד. הייתי בת 14, למדנו בבית ספר שהיה בכפר נוער הדתי.

כשהייתי ילדה לא שיחקתי, מכיוון שעוד לא ידענו לכתוב למדנו לכתוב. המקצוע האהוב עליי היה לשון וכתיבה. בית הספר נראה כמו בית קטן של ערבים. כסוף סוף, באו ההורים שלי עם כל העולים החדשים. שמחנו שההורים שלי  היגיעו. יחד עם ההורים עזבתי את כפר הנוער ונסענו לגור בבאר שבע. שם למדתי וגם היה זמן בבאר שבע לתחביבים שלי. התחביבים שלי היו התעמלות ולשחק כדור עף. בקיץ הלכנו לים ולטיולים.

התחתנתי בגיל 19 וגרנו בבאר שבע. לפני שבאתי למשען גרתי בנגב. לאחר שבעלי נפטר והמליצו לי לבוא לבית האבות "משען".

כיום כל הילדים שלי נשואים וגרים בארץ.  כל הילדים והנכדים באים לבקר אותי המון……

אני אסתר תאייר וזה סיפור חיי!!!

הקשר הרב דורי – הזוית האישית

גיא כץ יונתן נקש ועדי ענתבי מספרים: "היה לנו מאוד כיף לראיין אנחנו רוצים לאחל לאסתר עד 120 ושתדעי שלמדנו ממך המון"

העשרה

משען: "משען היא רשת הדיור המוגן הגדולה בישראל, החברה מנהלת 9 בתי דיור מוגן בפריסה ארצית רחבה, מעסיקה כ-1,200 עובדים ומשרתת כ-4,900 דיירים. הרשת מנהלת גם שלושה כפרי ילדים המיועדים לילדים ונוער במצוקה. הכפרים הם בית אפל, כפר אונים, וכפר עלומים.

מורה מוביל תכנית :יוני

תשע"ו

מילון

משען
משען היא רשת הדיור המוגן הגדולה בישראל, החברה מנהלת 9 בתי דיור מוגן בפריסה ארצית רחבה, מעסיקה כ-1,200 עובדים ומשרתת כ-4,900 דיירים. הרשת מנהלת גם שלושה כפרי ילדים המיועדים לילדים ונוער במצוקה. הכפרים הם בית אפל, כפר אונים, וכפר עלומים.

ציטוטים

”כל הילדים והנכדים באים לבקר אותי המון……במשען“

הקשר הרב דורי