מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

היום הדברים הם כל כך מתוחכמים

בתכנית בודקים את עבודתי במחשב
חדרה בעבר
שרה ציקוראל מספרת, אני נולדתי בארץ ישראל, בבית חולים בחדרה.

שמי שרה ציקוראל לבית אבני. נולדתי בשנת 1950.
 
אני נולדתי בארץ ישראל, בבית חולים "הלל יפה", בחדרה. משקלי היה  קטן מאוד. אני  חושבת שבית החולים קיים עד היום. " בתחילת 1947 הוקם בבית החולים, ששוחרר על ידי הצבא, בית יולדות של קופת חולים כללית, שכלל 30 מיטות. לאחר הקמת מדינת ישראל פעלו בחדרה להקמת בית חולים של אזור השומרון בעירם"       (ויקיפדיה)
 
 מוזיאון החאן בחדרה ( ויקיפדיה)
תמונה 1
נולדתי ילדה יפה. הלכתי לגן, שחקתי ואכלתי בגן. לאחר מספר שנים עברתי  עם משפחתי לגור ביוקנעם, ביקרתי בבית ספר שלמדנו בו מכיתה א' עד כיתה ח',  זה היה בית ספר יסודי. לאחר מכן למדנו מכיתה ט' ועד כיתה י' שזה היה חטיבת ביניים.
 
לא היה שרות מזון בבית הספר אני זוכרת שהיינו מביאים אוכל מהבית.› השעורים אותם למדנו היו במקצועות:  הנהלת חשבונות, פיזיקה. כיתות יא' ועד יב', זה היה התיכון, היו אלה שנים מעניינות ולמדנו לבחינות "בגרות". 
 
גם היום יש אותם  מקצועות במערכת הלימוד אבל ברמה יותר משוכללת.› לגבי היום הדברים הם כל כך מתוחכמים, העולם השתנה והתפתח ונעשה יותר מתוחכם. היום לא צריך לסחוב הרבה יש הכל במחשבים וזה מה שטוב, אבל בסך הכל אני מרוצה מהעשייה שלי.›          
 
תודה
העשרה
"חדרה היא עיר במחוז חיפה בישראל שבשרון הצפוני, אשר שוכנת לחוף הים התיכון. היא הוקמה כמושבה על ידי אנשי העלייה הראשונה ב-1891, והוכרזה כעיר בשנת 1952. מקור השם חדרה בערבית, ??????? (תעתיק מדויק: אל-חְ'דֵירַה, "הירקרקה"), על שם הירוקת שבביצות. אבשלום קור הציע כי השם הערבי הוא גלגול של השם העברי "גדרה", שהיה שמו של יישוב קדום ליד קיסריה. העיר חברה בארגון פורום ה-15".
 
"המרכז הרפואי הלל יפה הוא בית חולים ממשלתי השוכן במבואותיה המערביים של העיר חדרה, ומשרת אוכלוסייה של כ- 450 אלף תושבים, במרחב המשתרע מזכרון יעקב בצפון, עד נתניה בדרום, מחוף הים התיכון במערב ועד אום אל-פאחם והקו הירוק במזרח. המרכז נקרא על-שם ד"ר הלל יפה, רופא מושבות האזור בתקופת העלייה הראשונה. בשנת 2016 מונה המרכז הרפואי כ- 506 מיטות אשפוז בתקן".
ויקיפדיה 
תשע"ו

מילון

חדרה
חדרה היא עיר במחוז חיפה בישראל שבשרון הצפוני, אשר שוכנת לחוף הים התיכון. היא הוקמה כמושבה על ידי אנשי העלייה הראשונה ב-1891, והוכרזה כעיר בשנת 1952. מקור השם חדרה בערבית, ??????? (תעתיק מדויק: אל-חְ'דֵירַה, "הירקרקה"), על שם הירוקת שבביצות. אבשלום קור הציע כי השם הערבי הוא גלגול של השם העברי "גדרה", שהיה שמו של יישוב קדום ליד קיסריה. העיר חברה בארגון פורום ה-15.

מרכז רפואי הלל יפה
המרכז הרפואי הלל יפה הוא בית חולים ממשלתי השוכן במבואותיה המערביים של העיר חדרה, ומשרת אוכלוסייה של כ- 450 אלף תושבים, במרחב המשתרע מזכרון יעקב בצפון, עד נתניה בדרום, מחוף הים התיכון במערב ועד אום אל-פאחם והקו הירוק במזרח. המרכז נקרא על-שם ד"ר הלל יפה, רופא מושבות האזור בתקופת העלייה הראשונה. בשנת 2016 מונה המרכז הרפואי כ- 506 מיטות אשפוז בתקן. בתחילת 1947 הוקם בבית החולים, ששוחרר על ידי הצבא, בית יולדות של קופת חולים כללית, שכלל 30 מיטות. לאחר הקמת מדינת ישראל פעלו בחדרה להקמת בית חולים של אזור השומרון בעירם

ציטוטים

”לגבי היום הדברים הם כל כך מתוחכמים“

הקשר הרב דורי