מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

היהודי הנודד

סבא ויקטור עם כל המשפחה
תמונה שעליתי ארצה
הנדידה שהגיעה לישראל

מי אני? מה אני? מה זה יהודי? מה זה לנדוד?

השם שלי ויקטור זה לא שם של יהודי. נודד,נולדתי בארגנטינה. גדלתי בארצות הברית ואני חי בישראל. שפת האם ספרדית. מגיל שלוש עד בגרותי גם אנגלית מגיל 31 נוספה העברית. אבי נולד בלטביה, גדל בדרום אפריקה אמי נולדה בלידס באנגליה גדלה בארצות הברית. אחותי הגדולה נולדה באורוגואי גדלה באורוגואי וארצות הברית וחיה שם, אחותי הקטנה נולדה בארצות הברית וגדלה וחיה שם. בגיל שלוש נסעתי לארצות הברית עם אמא שלי שהייתה בסוף הריון, ועם אחותי הגדולה בת שבע וחצי. נסענו לשיקגו למשפחה של אמי. אחותי הצעירה נולדה שם וגרנו שם שנה.

אחרי שנה אני אמי ואחותי הגדולה בת שמונה עברנו לקליפורניה בארצות הברית. אחרי עוד שנה הצטרפו אבא שלי, סבתא שלי ואחותי הקטנה אלינו. אני מאוד אהבתי את הבית שגרנו בו עם עוד משפחה. אחרי כמה שנים בקליפורניה המשכנו לנדוד כל המשפחה ביחד לשלוש ערים במדינה קולרדו. בסוף מלחמת העולם השנייה, הייתי בכיתה ד' והאחות הקטנה שלי בכיתה א'. נדודי המשפחה והמעבר לערים שונות לא עזרו להסתגלות בכל פעם מחדש בבית ספר אחר וחברים חדשים בכל מקום.

ברינו אני התחלתי להתחבר לילדי השכונה שגרנו הייתי ילד בישן וסגור והתחלתי להסתדר בבית ספר גם בלימודים וגם במשחקי הילדים הייתי ילד רגיל עד כיתות ז' וח' התחלתי להשתנות ולהיות יותר עצמאי ומתמרד בלימודים בעיות בכיתה ט' הייתי כבר בקונפית רחוב רוב החברים היו מבוגרים ממני ואני נגררתי אחריהם בהתחלת תיכון הוציאו אותי מבית ספר לצמיתות במקום לעבור כמו חלק מהחברים שלי למוסד נסעתי חזרה לקליפורניה לגור עם אחות של אמא שלי ושמה גמרתי תיכון עבדתי בקליפורניה בבנין מאוד אהבתי את זה רציתי להמשיך רוב המשפחה שלי בקליפורניה גם עבדו בבנין ובגיל 21 החלטתי לעלות ארצה להפסיק את הנידודים ולהשתקע בקיבוץ ששואלים אותי אני תמיד עונה במילה אחת: השואה וגם להיות בן אדם משפחה ושורשים.

הזוית האישית

אלמוג: היה לי כיף לשמוע דברים שלא ידעתי על ויקטור.

ויקטור: מאוד שמחתי מהפוריקט ואלמוג נכדתי האהובה למדה עלי דברים שלא ידעתי ומאוד נהנתי לעבוד יחד

מילון

נידודים
מצבו של האדם הנודד, חוסר מגורי קבע, מעבר ממקום למקום

ציטוטים

”השואה וגם להיות בן אדם משפחה ושורשים.“

הקשר הרב דורי