מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הטיסה ללאס וגאס

חופשה משפחתית בתל אביב בתקופת הקרונה
סבתא אסתי לפני גיוס לצבא
סבתי ואחיה בעיר הגדולה

שמי אסתר רגב לוי וסיפורי מתחיל במקרה שייזכר בהיסטוריה כ"מבצע אנטבה" ובכך שבנס לא הייתי אחת מחטופי המטוס.

בגיל 24, בפעם הראשונה בחיי, החלטתי לנסוע יחד עם אחותי, לאחי משה שחי בארצות הברית בלוס-אנג'לס. אחותי הזמינה כרטיסים לנסיעתנו בחברת התעופה "אייר-פרנס".

כשבוע לפני הטיסה, חלמה אחותי שקרתה תאונה למטוס "אייר-פרנס". אחותי לא התלבטה וכבר למחרת החליפה את כרטיסי הטיסה לחברת "אל-על". הטיסה עברה בשלום, אך כשהגענו ללוס-אנג'לס, כל ערוצי הטלוויזיה דיווחו על חטיפתו של מטוס "אייר-פרנס" עליו היינו אמורות להיות במקור. המטוס נחטף לאנטבה, עליו היו ישראלים רבים וכן דווח על שחרור החטופים ע"י צה"ל במבצע אמיץ ומדהים. הרגשתי גאה בארצי מאוד, אך מצד שני שמחתי שבזכות ה"היסטריה" של אחותי לא "זכינו" להירשם בספרי ההיסטוריה.

במהלך הביקור נסענו אחותי ואני לבלות בעיר לאס-ווגאס. השתכנו במלון המפורסם "MGM". ראשי התיבות של "mgm"  הוא מטרו גולדווין מאייר, שהיא חברה אמריקאית להפקת סרטי קולנוע וטלוויזיה, שנוסדה בשנת 1924, והסמל שלה הוא האריה השואג, המופיע בתחילת כל סרטיה. הלכנו למופע קסמים במלון. במופע הופיע קוסם, שבתחילת המופע העלה לבמה כלוב ובתוכו אריה ענק. בהמשך המופע, העלים הקוסם את האריה והכלוב נותר ריק. הקוסם ביקש מהקהל את עזרתו בחיפושיו אחר האריה. האולם היה חשוך ואפשר היה להרגיש את המתח ששרר באוויר. לפתע מבלי ששמתי לב אח שלי צבט אותי ברגל מתחת לשולחן, ואני קפצתי מהכיסא וצרחה אדירה פילחה את האולם. מיד נוצרה מהומה וכמובן שכל יושבי האולם נבהלו וחיפשו מהיכן הגיעה הצרחה. אצבעות, מבטים וצחקוקים הופנו לכיווני ובהמשך פרצו כולם בצחוק ואני עדין עמדתי רועדת וחיפשתי את האריה.

הקוסם שהבין שהבהלה שלי הייתה מיותרת, הסביר לקהל ובעיקר לי, שאין לי מה לדאוג וכהוכחה החזיר לבמה את האריה בתוך כלוב כאשר הוא רגוע ומשועמם.

בתום המופע כאשר יצאנו מחוץ לאולם, כל הקהל הצביע לעברי, ואני כמובן רציתי שאדמה תבלע אותי. מיותר לציין את כעסי על מעשה הקונדס של אחי. כמובן שלימים, המקרה נשאר חקוק בזיכרוני כחוויה מצחיקה ומשעשעת.

הזוית האישית

עומר- נהניתי לשמוע סיפורים מצחיקים מעברה של סבתי ואשמח לשמוע עוד.

סבתא- היה לי כיף לבלות עם עומר שעות איכות, ולספר לו את אשר עברתי, ולבחור יחד תמונות. עומר הביע התעניינות וסקרנות, ובמהלך התהליך יצרנו לנו שפה משותפת וייחודית לנו.

מילון

מעשה קונדס
תעלולים , שובבות. (מילון אבניאון)

ציטוטים

” בהמשך המופע, העלים הקוסם את האריה והכלוב נותר ריק. הקוסם ביקש מהקהל את עזרתו בחיפושיו אחר האריה. האולם היה חשוך ואפשר היה להרגיש את המתח ששרר באוויר“

הקשר הרב דורי