מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החתונה של סבא וסבתא לבית שידלובר

במפגש סיום פעילות תכנית הקשר הרב דורי
אולמי בני ברית שם התחתנו
החיים בארץ ישראל

שמי עומר שידלובר משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא וסבא דויד. סבא סיפר לי סיפורים על משפחתנו בחרנו להעלות את הסיפור על חתונתם של סבא וסבתא.

סיפור החיים של סבא וסבתא שלי

סבא מספר:

"הכרנו במחנה נופש של הצבא באשקלון. סבא היה מפקד תורן פגש את סבתא במדרכה.

במסיבה שהייתה באחד הערבים, ישבה סבתא במקרה מאחורי סבא ושמה את הרגליים מאחורי הכיסא של סבא. ומאותו רגע ועד היום הזה לא נפרדו דרכנו. ארבע שנים היינו חברים ואז סבא הציע לסבתא נישואים. באותה תקופה סבא למד משפטים בירושלים.

החתונה…

החתונה הייתה באולמי "בני ברית" בתל אביב על יד "שרונה". בזמנו זה היה אולם מאוד מפואר זה היה בשנת 1969. לחתונה הגיעו אורחים מחו"ל אחותי עם ילדיה, והדודים של סבא מלונדון. תזמורת נגנה .לא היה אז "דיגי" האוכל הוגש במזנון דבר לא רגיל בתקופה הזו הכיבוד היה שונה לעומת הזמנים של היום. השמלה של סבתא הייתה מיוחדת מאוד היא עוצבה על ידי מעצבת שעבדה עם האבא של סבא.

החתונה הייתה מאוד שמחה הגיעו חברים של סבא מהאוניברסיטה רקדו וההתרגשות הייתה מאוד גדולה.

בתקופת הלימודים של סבא בירושלים גרנו בירושלים. תקופה נהדרת ועם סיום הלימודים חזרנו לתל-אביב וגרנו ברחוב "יהודה המכבי". שם נולד בנינו איל. אבא של עומר, איתו אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי. בהמשך עברנו לרמת גן ואחרי 14 שנים נוספות עברנו לרמת השרון."

סבא שלי

סבא סיפר לי שהוא השתתף ב"מלחמת ששת הימים", שרת בצנחנים שכבשו את ירושלים העתיקה. סבא זוכר עד היום את החוויה החד-פעמית של המפגש הראשוני עם הכותל המערבי. לצערו הוא נאלץ להלחם גם ב"מלחמת יום כיפור" והיה במובלעת הסורית. בכך לא הסתיימו הקרבות והוא נאלץ שוב להילחם ב"מלחמת לבנון הראשונה", ולאחר מכן שירת במסגרת מילואים בלבנון.

די מהר אחרי סיום לימודיו פתח סבא משרד עצמאי של עורכי דין והוא פועל עד היום.

סבתא שלי

סבתא שלי הגיעה מרומניה בגיל שלוש למחנה העולים בעתלית. לאחר מכן הם עברו ליפו לבתים שננטשו על ידי הערבים. בית ספר יסודי בו למדה הוא "יחיאלי" שהוא היום סוזן דלל ואחר כך בעירוני ז'. לאחר נישואיהם עברו לגור בירושלים בעקבות לימודי המשפטים של סבא. סבתא הייתה המזכירה של שר העבודה.

בסיום הלימודים של סבא הם חזרו לתל אביב וסבתא עבדה במשרד פרסום. סבא וסבתא שלי עברו חיים מעניינים ומלאי תוכן במשפחה מלוכדת.

זכו לנכדים ושמחים תמיד לדעת שילדיהם ונכדיהם פורצים את דרכם בדרך נכונה.

הזוית האישית

עומר שידלובר: שמחתי ללמוד ולהכיר את הסיפור של סבא וסבתא. כיצד הכירו וכיצד נישאו.

מילון

מחנה נופש
מחנה נופש הוא מקום בוא אנשים מבלים

ציטוטים

”הכרנו במחנה נופש של הצבא באשקלון. סבא היה מפקד תורן פגש את סבתא במדרכה “

הקשר הרב דורי