מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקופסא של סבתא

מופיע בתוכן הסיפור
הקופסא של סבתא
הקופסא שעוברת מדור לדור

סבתי אביבה, נולדה בשנת 1957, בקיבוץ לביא.

קיבוץ לביא: "לָבִיא הוא קיבוץ דתי השייך לתנועת הקיבוץ הדתי, ושייך למועצה אזורית הגליל התחתון. היישוב, הממוקם בגליל התחתון בגובה 310 מטר מעל פני הים נמצא כ־10 דקות נסיעה מהעיר טבריה וסמוך למחלף גולני. קיבוץ לביא הוקם בשנת 1949 על ידי צעירים עולים חברי בח"ד (ברית חלוצים דתיים) מאנגליה, רובם היו בין 10,000 הילדים היהודיים הפליטים שהובאו לבריטניהמגרמניה בקינדר-טרנספורטים של שנות השלושים". ויקיפדיה

השנה סבתא משתתפת איתי בתכנית הקשר הרב דורי, ומכל ה סיפורים שסיפרה לי, בחרנו להביא את סיפורו של חפץ. הקופסא של סבתא. סבתא שלי אביבה מספרת:

הקופסה הזו מגרמניה,  היא בת יותר מ-100 שנה. הקופסא רקומה בעבודת יד. בעבר היא היתה נעולה במנעול. היא היתה שיכת לסבתא שלי, וסבתא שלי היתה משתמשת בה למסמכים חשובים.

כשסבא וסבתא שלי עלו לארץ הם הביאו  איתם קופסא זו ונתנו אותה לאמא שלי. אימי השתמשה בקופסא זו לאיחסון כלי תפירה, כגון: חוטים צבעונים, מחטים, אצבעון וכו'.

%d7%97%d7%a4%d7%a5-2

כשאני התחתנתי קיבלתי את הקופסא מאמא שלי, ומאז ועד היום, קופסא זו מונחת ליד המיטה שלי, ואני מאחסנת בקופסה הזו טישו. בזכות זה שהקופסא תמיד לידי, אני תמיד נזכרת כל הזמן, באמא שלי וסבתא שלי היקרות לליבי.

הזוית האישית

סבתא אביבה: בזכות זה שהקופסא תמיד לידי, אני תמיד נזכרת כל הזמן, באמא שלי וסבתא שלי היקרות לליבי. סיפור של החפץ שלי  מראה לדור הצעיר את הערך והחשיבות של חפץ שעובר מדור לדור.

מילון

קיבוץ לביא
לָבִיא הוא קיבוץ דתי השייך לתנועת הקיבוץ הדתי, ושייך למועצה אזורית הגליל התחתון. היישוב, הממוקם בגליל התחתון בגובה 310 מטר מעל פני הים נמצא כ־10 דקות נסיעה מהעיר טבריה וסמוך למחלף גולני. קיבוץ לביא הוקם בשנת 1949 על ידי צעירים עולים חברי בח"ד (ברית חלוצים דתיים) מאנגליה, רובם היו בין 10,000 הילדים היהודיים הפליטים שהובאו לבריטניה מגרמניה בקינדר-טרנספורטים של שנות השלושים.

ציטוטים

”הערך והחשיבות של חפץ שעובר מדור לדור“

הקשר הרב דורי