מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"החלטנו לעלות לארץ"

זאב והנכד אמיר בקשר רב דורי
סבא זאב עם בנו הקטן דני בהפלגה
כך סיפר זאב זינגר לנכדו אמיר

בשנת 1973, כאשר התגברה התחושה במשפחה שהאנטישמיות בארגנטינה רק עולה ועולה, ולאחר לבטים גדולים, החלטנו לעלות לישראל והתחלנו להתארגן לכך. היינו אז זוג הורים ושני ילדים: יהודית בת כמעט 8 ודני בן 5 וחצי.
 
המשבר הראשון והעיקרי בו נתקלנו היה להודיע להורים שלי על ההחלטה, וכמובן שבמקום הצענו להם להצטרף אלינו. כל תהליך הניירת הסתדר ללא בעיות והערכנו שייקח לנו כחצי שנה לעזוב את ארגנטינה.
 
המשבר הבא היה כשהודענו לשאר בני המשפחה ולחברים המאוד טובים שלנו שאנחנו עוזבים. בהמשך היינו צריכים למכור את כל מה שהיה לנו, את כל הרכוש הפיזי. אני זוכר שההתרגשות הייתה גדולה וכך גם ההתלהבות והייתה גם חוסר וודאות, מפני שלא הכרנו את הארץ והידע שלנו בשפה העברית היה מאוד מינימלי. 
 
כשסוף סוף הגיע היום והיינו צריכים להגיד שלום לכולם ולעלות לאנייה, אני זוכר שהיה לנו קשה מאוד. אני זוכר אותנו עומדים למעלה על הסיפון, כששאר בני המשפחה למטה בנמל מסתכלים עלינו ואנחנו מנופפים להם בידיים לשלום. ברגעים האלה הילדים מאוד בכו וגם אנחנו, מפני שכולנו תפסנו מה באמת המשמעות של הרגע הזה.
 
לאט לאט התחילה האנייה לזוז ולהתרחק מהנמל והדמויות על הרציף הלכו ונעשו קטנות, עד שנעלמו לחלוטין. ברגע זה הפכה ההחלטה שלקחנו לעובדה קיימת והיינו בדרך לארץ ישראל. על האנייה פגשנו קבוצה גדולה של אנשים כמונו, שהחליטו לעלות ארצה והגורל המשותף חיזק אותנו מאוד. את החלק הראשון של ההפלגה עשינו על גבי אנייה איטלקית ובהמשך עברנו לאנייה ישראלית ואתה הגענו ארצה.
 
 תמונה 1
 
תמונה 2 
המפגש הראשון עם ישראל היה כשהגענו למרכז קליטה במבשרת ציון וה'צבר' הראשון שפגשנו הייתה חיילת שבאה לקבל ולהוביל אותנו לבית שיועד לנו במרכז הקליטה. התחילו החיים החדשים בארץ….
 
 תמונה 3
עמדו לפנינו כמה נושאים עליהם היינו צריכים לחשוב, כמו איפה אנחנו הולכים לבנות את החיים שלנו, איך בדיוק נעשה זאת, איך נלמד את השפה, היכן נחפש עבודה ואיך זה יתאים ללימודים של הילדים שאלות של החיים.
 
לבסוף בחרנו לעבור לגור בירושלים וחלק מאותם אנשים שהיו אתנו על האנייה ובמרכז הקליטה, הפכו להיות החברים הראשונים שלנו בארץ. כמובן שכל התהליך הזה היה מלווה במשברים קטנים שהיו קשורים למשפחה ולחברים שהשארנו בארגנטינה וגם כל סגנון החיים שלנו השתנה, אבל עם המוטיבציה שאתה באנו הצלחנו להתגבר על הכול ומהר מאוד ישראל הפכה לבית שלנו.   

מילון

מרכז קליטה
המקום אליו מגיעים עולים חדשים לצורך התאקלמות בארץ

ציטוטים

”המשבר הראשון היה להודיע להורים שאנחנו עוזבים“

הקשר הרב דורי