מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החלום שהפך למציאות!

סבי בשדה עם קרוב משפחה שהגיע מטורקיה
סבי מתקין את צינורות ההשקייה בשדה
ההתיישבות בארץ ישראל

"תמיד החלום שלי היה להיות חקלאי"

סבי, חיים סרדינס, נולד בשנת 1948, עלה לארץ ישראל מטורקיה בשנת 1949 יחד עם משפחתו, שני הורים וארבעה אחים.

אבא של סבי, משה סרדינס, השתייך לגרעין בעל אידיאולוגיה שדגלה בתנועת המושבים. בתחילה, כשעלו לארץ נקלטו לקיבוץ הגושרים ולאחר מכן אב המשפחה, החליט כי עליו להנחיל את האידאולוגיה שלו, אשר דגלה ביישוב הארץ במושבים, והחל ליזום את הקמת המושב "גבע כרמל" שנמצא בחוף הכרמל דרומית לחיפה, לשם עברו בסופו של דבר ושימש כמזכיר המושב.

לימים אביו של סבי נבחר לכנסת ישראל, וכיהן בכנסת הרביעית, חמישית ושישית כמייצג את תנועת המושבים והשתייך למפלגת מפא"י. בנוסף, היה ממיסדיו של ארגון המשביר לעולה וחבר הנהלת המשביר המרכזי, ב 1958 היה מרכזו הראשון של ארגון הקניות "משק הצפון". בכנסת ישראל כיהן עד שנת 1969, בתקופת כהונתו היה חבר בוועדות הכנסת הכספים, הכלכלה, העבודה והרווחה והשירותים הציבורים, במהלך כהונתו בכנסת השישית שימש כסגן יושב ראש הכנסת.

סבי וסבתי הכירו דרך חברים משותפים שיזמו פגישה במסיבה, שנה לאחר פגישה זו נישאו.

סבי מספר שחיי הילדות שלו במושב היו חיים מושלמים! כל מה שהוא אהב היה סביבו: הטבע, החקלאות והחיות שגידל. למעשה מאז שהיה ילד קטן ידע שהוא רוצה להיות חקלאי ורפתן. בילדותו נהג לעזור לאביו במשק המשפחה, שגידל פרות, תרנגולות ומטעי בננות. בעיקר הוא אהב את הפרות שהיו ברפת. בנוסף נהג סבי להעביר את ימי השבת ברכיבה על סוסו ברכבי המושב בהרי הכרמל.

כאשר סבי גדל הוא הגשים את חלומו והפך לחקלאי. כדי להגשים את חלומו הוא למד בבית ספר חקלאי בכפר גלים. דבר זה היה עבורו הישג גדול.

תנועת המושבים – תנועת המושבים הוקמה בשנת 1933 על ידי חברי מושבים במטרה לטפל בבעיות הייחודיות להם מול המוסדות השונים. תנועת המושבים היא התנועה המיישבת הגדולה בישראל ומאגדת 254 מושבים.

הזוית האישית

נועם: היה לי ממש משמעותי! תהליך העבודה לימד אותי רבות על החיים של סבי. לסבי חשוב שנעביר את סיפור משפחתו לאורך דורות. אני מאחלת לסבי שימשיך לספר לי ולמשפחתי על חייו, זהו דבר שמשמח אותנו.

מילון

תנועת המושבים
תנועת המושבים הוקמה בשנת 1933 על ידי חברי מושבים במטרה לטפל בבעיות הייחודיות להם מול המוסדות השונים. תנועת המושבים היא התנועה המיישבת הגדולה בישראל ומאגדת 254 מושבים.   

ציטוטים

”"תמיד היה החלום שלי להיות חקלאי"“

הקשר הרב דורי