מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא נחום יקיר העיר קריית מוצקין

אני וסבא בבית ספר במפגש הראשון
סבא מתחתן עם סבתא לפני 48 שנים
רוב חיי היו באוקראינה

הבן הכי צעיר במשפחה

השם הפרטי שלי הוא נחום על שם סבא שלי. שם המשפחה שלי הוא יאסינוב הפירוש של שם המשפחה ברוסית הוא בהיר. נולדתי באוקראינה בעיר חרקוב. נולדתי בתאריך 17.3.1937. אני חוגג יום הולדת כל שנה בביתי או במסעדה, כאשר כל המשפחה מתאספת וחוגגת.

אני הבן הכי צעיר במשפחה. היו לי אח ואחות. לאח קראו אברהם ולאחות רוזה. אברהם סיים את בית הספר ביום שהמלחמה התחילה, הוא הלך להילחם ולאחר שנתיים מת בשדה הקרב. אחותי רוזה חיה עד גיל 89 הייתה לה משפחה ועכשיו נשארו בן אחד שני נכדים ונכדה אחת.

בילדותי אהבתי לשמוע שירי ילדים, כל השירים היו ברוסית חוץ משיר אחד ביידיש שאני זוכר עד היום: "לומר לויפן יוגן יוסל" הפירוש שלו הוא: "בוא נרוץ ונתפוס את יוסף." את כל ימי ההולדת חגגנו ביחד כל המשפחה. בנוסף לכך תמיד חגגנו את היום הראשון של פסח ואת נובי גוד, החג האהוב עלי.

בשנת השירות הראשונה למדתי בקורס מפקדים. שירתי בחיל האוויר ובמשמר הגבול (בצבא ברוסיה). לסבא של חברי היה חבר, הוא הכיר את סבתא של אשתי היום. באותה התקופה היא חיפשה בן זוג וגם אני חיפשתי, הפגישו בינינו ומאז אנחנו נשואים 48 שנים.

תמונה מיום נישואי

תמונה 1

באוקראינה למדתי באוניברסיטה בתור מהנדס בניין. אני בעל תואר שני וכעת אני פנסיונר. היום אני הולך לקורסים של מחשבים. אני מתנדב בביתי ובביטוח לאומי והשנה נבחרתי להיות יקיר העיר מוצקין.

כל ילדיי ונכדי חיים בישראל. לדעתי צריך ללמוד בכל גיל, כי אתה יכול ללמוד משהו חדש.

הזוית האישית

סבא נחום: גיליתי שיהונתן נכדי, מאוד מתעניין בהיסטוריה של המשפחה, לפני המפגשים לא התעניינו בהיסטוריה של המשפחה ועכשיו במפגשים התחילו להתעניין. אהבתי שכולם כאן מאוד רוצים לעשות משהו טוב וכל אחד מתעניין בסיפור של השני. אני מרגיש שהקשר עם יהונתן התחזק, אבל גם הקשר עם כולם התחזק כשכולם באים לכאן ומספרים את סיפוריהם. אני אזכור במיוחד שכל אחד מספר את סיפורו וביחד כולם יוצרים סיפור אחד גדול ומעניין. אהבתי מאוד את הדרך בה המפגשים מתקיימים ואני מקווה שכך ימשיך גם בעתיד.

יהונתן: למדתי הרבה דברים מעניינים על החיים של סבא כגון: איך הוא הכיר את סבתא ומה הוא למד באוניברסיטה?. אהבתי הכל, הכל היה מעניין. היינו מאוד קרובים גם לפני זה, כי אי אפשר ליצור קשר חזק יותר מהקשר שלי ושל סבא.

אני וסבא נחום במפגש תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר

תמונה 2

מילון

אידי איגרט סנמי דורק
בוא תשחק איתנו דורק

בית החולים הסקוטי טבריה
המלון הסקוטי (באנגלית: The Scots Hotel) הוא בית מלון בעיר טבריה, הנמצא בבעלותה של הכנסייה של סקוטלנד. המתחם בו שוכן המלון הוקם במאה ה-19 ושימש כבית חולים, ומאוחר יותר הוסב לאכסניה לצליינים ולבית הארחה, עד להפיכתו לבית מלון.

ציטוטים

”קגדה יה בל מליניקי אומניה ני בלה דידושקי אי בבושקי - לתת מה שלא נתנו לך“

הקשר הרב דורי