מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים של סבא שלי מוטקה פלג

אני (איתן) וסבא מוטקה
סבא מוטקה וסבתא איילה במיון פרחים
תולדות חייו של סבא מוטקה במושב חרות

נולדתי בחרות בשנת 1945 ועד היום אני גר באותו הבית. אני ילד שלישי משלושה אחים יש לי אחות גדולה שגדולה ממני ב-15 שנה ויש לי אח שגדול ממני ב-10 שנים ומגיל 5 הייתי בן יחיד בבית כי האחים שלי עזבו את הבית. ההורים שלי גידלו פרות (היה לנו משק) וגידלנו גם עופות וגם בנוסף לזה היה לנו פרדס תפוזים והייתי עוזר להורים שלי בכל מטלות המשק. בזמן הקמת הארץ היה צנע. התחלתי ללכת לכיתה אלף עד כיתה ח' בתל מונד לבית ספר היינו הולכים ברגל.

בילדותי

תמונה 1

כשהייתי בן 5 ירד שלג כבד בחרות שהיה אטרקציה מאוד גדולה ומאז לא ירד עוד שלג בחרות. בשנות החמישים היינו מגדלים אפרוחים יחד איתנו בבית אני הייתי עוזר בחליבת הפרות החליבה הייתה ידנית בבוקר לפני ההליכה  לבית הספר הייתי נוסע עם הפרדה להביא קרח הביתה. הייתי שורץ הרבה שעות במגרש הכדורסל. בין היתר הייתי הולך לקצור ירק לפרות עם הסוס. מגיל 7 הייתי עוזר הרבה בבית כי ההורים שלי היו מבוגרים והיה להם קשה.  עד הצבא עזרתי בעבודות הבית אחרי הצבא חזרתי לבית הורי ועזרתי להורי במשק.

בערך מגיל 10 היה לנו  פעולות ובפעולות היינו משחקים כל מיני משחקי חברה ונהנתי מאוד בפעולות.

בכיתה ט' קנינו טרקטור ראשון והייתי הולך לקצור ירק לפרות בשביל לנסוע בטרקטור. היינו נוסעים הרבה חברה על הטרקטור למזבלה כי המזבלה הייתה חפורה ושם הינו עושים מטווח  עם רובה אוויר. בתור ילדים היינו הולכים למחלבה ולוקחים את השמנת שהייתה מצטברת למעלה ואחרי זה היינו הולכים לקטוף תותים בשטח והיינו אוכלים תותים אם שמנת.

בערך בגיל 15 רצינו לקנות פטיפון אז הלכנו לעבוד במשקים בקטיף הדרים ועם זה קנינו פטיפון.

הילדות שלי – המצגת

הזוית האישית

סבא מרדכי: היה לי נחמד שיתוף הפעולה איתך.

נכד איתן: היה לי כיף להפגש עם סבא וללמוד עוד דברים עליו.

מילון

לורות
גולות

ציטוטים

”החקלאות זה לא כמו שהיה פעם“

הקשר הרב דורי