מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהולנד לארץ ישראל

אני וסבתא בתוכנית הקשר הרב דורי
סבתא ואני עם חפץ משמעותי
ההצלחות שלי

שמי חיה אטלס, נולדתי בגרמניה. קצת אחר כך עברנו להולנד. ב- 1948 עם קום המדינה כשהייתי בת שנתיים, עלינו ארצה. מהולנד הגענו באונייה "נגבה", היישר לנמל חיפה. מנמל חיפה הגענו ליפו. שם גרתי עם משפחתי (אבא, אמא ואחותי הקטנה) ולמדתי בבי"הס אליו הגעתי יום יום באוטובוס. למדתי גם בלט בשעות אחר הצהריים. כשהייתי בת 9  עברנו לגבעתיים. שם למדתי בביה"ס יסודי מכיתה ד'-ח', עם ילדים שהגיעו מארצות שונות בעולם. פולין,רוסיה,תימן עיראק וארצות נוספות.

כשסיימתי את כיתה ח' עברתי ללמוד בתיכון בגבעתיים. במשך כל השנים האלו הייתי בצופים  ושימשתי גם כמדריכה. כשסיימתי את התיכון, התגייסתי למחנה הדרכה לחיילות, שנקרא בה"ד 12 והיה ממוקם בצריפין. במהלך שירותי עשיתי קורס הדרכה וקורס קצינות, הייתי בתפקיד מ"מ (מפקדת מחלקה). אחרי הצבא למדתי כימיה לתואר ראשון בירושלים. בתום הלימודים נישאתי לבנימין אטלס (סבא שלך) ועברנו לגור בחיפה. בחיפה למדתי בטכניון הנדסה כימית. בתום הלימודים התחלתי לעבוד במכון למחקר ופיתוח, בקריית אתא. בתום הלימודים שמשתי כיועצת בטיחות במקומות עבודה שונים. כמו-כן לימדתי באוניברסיטת בן גוריון בטיחות בתהליכים כימיים.

בשנת 1971 נולד בני הראשון ערן, אביו של אילון ושל שלושת אחיו. ב-1975 נולדה ביתנו השנייה מאיה וב-1977 נולדה בתנו הצעירה איריס. נכדתי הראשונה היא הבת הגדולה של מאיה ושמה לי, לאחר מכן נולד בנו הראשון של ערן יונתן. ולאחריו  בלי להרגיש הגיעו עוד  8 נכדים : נועה(15),אלמוג(15),איתמר(11),אילון(11),איילה(10),יעל(8),ירדן (6)ואלעד(5). בכל פעם שזוג נכדים מגיעים לגיל 9 אנחנו לוקחים אותם לסקי בצרפת.

כיום סבא ואני עובדים עדיין, סבא כמהנדס אלקטרוניקה ומחשבים, ואני ממשיכה ללמד בתחום הבטיחות. אנחנו מטיילים הרבה בארץ ובעולם, והולכים לקונצרטים והרצאות. אני אוהבת מאוד אופרה ושרה במקהלה. שנינו אוהבים ללכת לתיאטרון ואני ואפילו לומדת לנגן בחלילית. סבא מנגן על פסנתר,עובד בגינה כמו בנו, ומתקן לבד דברים בבית. אנחנו נפגשים עם כל המשפחה באירועים שמחים בדרך כלל. בנוסף אני עושה פעילויות  ספורט, הולכת למכון כושר ועושה הליכות על שפת הים. אני מרגישה שעשיתי הרבה דברים בחיים ואני שמחה על כך.

הזוית האישית

אילון:  היה לי מאוד מעניין להקשיב לסיפור, ולמדתי הרבה דברים על סבתא.

מילון

תנועת צופים
תנועת הצופים היא תנועה חברתית כלל עולמית. מטרתה היא לפתח אנשים צעירים גופנית ורוחנית, כך שהנוער יוכל לקחת מקום מועיל יותר בחברה. מטרה זו מושגת באמצעות חינוך בלתי פורמלי, עם דגש על פעילויות מעשיות בחוץ, בטבע. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני מרגישה שעשיתי הרבה דברים בחיים ואני שמחה על כך“

הקשר הרב דורי