מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים הקשים שלי שהיו גם שמחים

סבתא יוליה והנכד ניקי במפגש באחוות אחים
בבית הספר אחוות אחים
מילדות לבגרות ברוסיה ובישראל.

נולדתי באוזבקיסטן בכפר קטן ששמו פדשנקו, להורים שלי היקרים  קראו יצחק ואלה, חיינו שם לא הרבה זמן, חיינו בביית קטן בשכירות, החיים שלנו היו  קשים אבל בצורה ידידותית. שם נולדה אחותי רימשקה, אחרי זה עברנו לגור בלייפן כי להורים שלי היה קשה, במיוחד כשנפטרה סבתא שלי.

תמונה 1

קודם כל אני  ואבא שלי מצאנו חדר בשכירות, אבא שלי רשם אותי לגן והוא התחיל לעבוד לפרנסה.

אחרי חודש הגיעו אחותי ואימא שלי. וכאן התחילו החיים להיות שמחים  וטובים של הילדות. שחקנו כל הזמן ביחד אימצנו הרבה משחקים. לא היו לנו משחקים רבים אבל היה לנו שמח  וכיף ביחד. אני אהבתי מאוד לעמוד על מקום גבוה ולקרוא סיפורים או שירים.

אנחנו בעצמנו עשינו בובות  והיינו עושים תיאטרון בובות לילדים אחרים. אחותי חלתה ואחרי מספר חודשים נפטרה. היו ימים קשים כשאחותי נפטרה.

אני מאוד בכיתי,  היה לי קשה מאוד בגלל שאהבתי אותה! היא הייתה ילדה חכמה חמודה  וטובת לב.

אני אף פעם לא שוכחת אותה. אהבתי אותה מאוד. היא כל הזמן בלב שלי.

ואחרי 3 שנים נולדה לי אחות נדיה ועוד אחרי שלוש שנים נולד לי אח זניה. אחרי שסיימתי את כיתה ג' עברנו לגור בטשקנט. ושם גם גרנו הרבה זמן בשכירות חדר. להורים שלי היה קשה שם אבל הייתה במשפחה שלנו הרבה אהבה  וכבוד! בחצר היו לי הרבה חברים, ביחד שיחקנו והלכנו לבית הספר. בבית ספר היה לנו חוג תאטרון. שם אנחנו עשינו הופעה היא נקראת "12 חודשים". אני שיחקתי את הילדה החוצפנית,  אהבתי מאד לשחק. גם אהבתי ללמד  ולקרוא שירים. רציתי מאוד להיות שחקנית תיאטרון. זה היה החלום שלי, והוא התגשם. אחרי בית ספר נכנסתי למכון תיאטרון. לפני שנכנסתי למכון תיאטרון חשבתי שאם לא אכנס אז אלך ללמוד להיות רופאת ילדים. אבל למזלי נכנסתי למכון תיאטרון!!!

תמונה 2
תמונה 3
תמונה 4
תמונה 5
תמונה 6
תמונה 7
תמונה 8

אלה היו שנים טובות בשבילי כתלמידה. אחרי המכון עבדתי בתיאטרון של העיר טשקנט. לא ויתרתי, עבדתי בתיאטרונים, שיחקתי הרבה דמויות. אם מישהו רוצה לראות אותי תרשמו בגוגל (שחקנים של תיאטרון רוסיה עיר קירב שם: יוליה ברגר), שם יש תמונות של בעלי בוריס ברסטנב חייתי אתו 41 שנה.

ב- 2001  עלינו לארץ ישראל. שכרנו דירות קודם כל בבת ים  ואחר כך ברחובות. עכשיו אנחנו גרים בקריית מלאכי מאד שמחים  ומאושרים! אני אישה מאושרת!!! לי היו הורים טובים  ובעל טוב! אני אוהבת אותם מאד! אני מאד אוהבת את אח שלי ואחותי והמשפחה שלי טובה ומאושרת! יש לי ילדה לידיה. יש לי חתן בחור טוב. נכד ניקי ונכדה קריסטינה. הם כל חיי וכל האושר!!! אני אומרת תודה לאלוהים על כל הדברים שנתן לי! אני לכולם מאחלת אהבה אושר שמחה ובריאות!

אני אומרת כל הזמן. "תהיו שמחים במה שיש לכם ואל תסתכלו מה יש לאחרים, וכך תהיו מאושרים כל החיים."

תמונה 9

תמונה 10
תמונה 11
 
תמונה 12

 

הזוית האישית

נהנתי מאוד להגיע לבית הספר אחוות אחים ולהשתתף בפרויקט הקשר הרב דורי ולפגוש את ניקי הנכד שלי וביחד לכתוב את הסיפור שלי תודה רבה

מילון

מכון
פירוש ברוסיה זה היה בית ספר מקצועי

טשקנט
טַשְׁקֵנְט היא בירתה של אוזבקיסטן. טשקנט נמצאת במזרח המדינה, והיא בירת המחוז הנקרא על שמה. העיר נוסדה בתקופת כיבושי אלכסנדר הגדול והייתה בעת העתיקה מרכז מסחרי חשוב, במיוחד לאור מיקומה בדרך המשי. ויקיפדיה

ציטוטים

”תהיו שמחים במה שיש לכם ואל תסתכלו מה יש לאחרים. וכך תהיו מאושרים כל החיים“

הקשר הרב דורי