מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים בקריית ביאליק בשנות הארבעים

אני וסבא שלי. יוני 2017
סבא שלי ואבא שלו בחצר הבית.
ילדותו של סבא מיכה בקרית ביאליק

שמי אופיר להב, משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי. את סיפורו שמעתי ותעדתי.

סבא מיכאל אוסטר נולד בשנת 1944 בקריית ביאליק ושם עברה עליו ילדותו.

באותה תקופה לא היו בקריית ביאליק בנינים גבוהים אלא בתים חד קומתים. כשסבא היה ילד ונער קרו לו סיפורים מעניינים, לדוגמה: כשסבא שלי היה ילד בן 6 שהלך לגן קרה מקרה נדיר מאוד בישראל – ירד שלג. הוא שיחק בשלג עם משפחתו. הוא בנה איש שלג. וזה היה לו מאוד כיף.

 אירוע השלג בישראל בשנת 1950 (ויקיפדיה)

"בשנת 1950 אירע אירוע השלג הנרחב ביותר בארץ ישראל מאז החלו בה המדידות המטאורולוגיות ב-1870, אירוע שלג בסדר גודל כזה לא חזר מאז. במהלך האירוע ירד שלג ברוב חלקי הארץ, כולל מישור החוף והנגב. תנאי מזג האוויר הקשים ונזקיהם הכבידו במיוחד על רבבות עולים חדשים שהגיעו באותה עת במסגרת העלייה ההמונית ושוכנו במחנות אוהלים".

בנוסף כשסבא שלי היה נער הוא אהב לאסוף חפצים ולפרקם. הוא היה צריך מחסן כדי לאסוף חפצים כמו פטיש, מברג, ברגים ומלחציים. הוא הלך לאתרי בנייה ולקח חפצים הנחוצים לו. באותה תקופה היו הרבה אתרי בנייה והרבה פסולת שמתאימה לבניית מחסן. הדרך לאתרי בנייה הייתה קצרה כי קרית ביאליק קטנה.

אחרי איסוף רב הוא בנה לעצמו מחסן בחצר. בתוכו הוא המשיך לפרק ולבנות דברים. גם היום יש לסבא מחסן גדול והוא אוסף לתוכו המון דברים שאנשים זורקים ויוצר מהם דברים חדשים (כמו אפניים טובות מחלקיי אפניים ישנות).

הזוית האישית

אופיר להב

אני וסבא בחצר שלו

תמונה 1

מילון

שלג 1950 בישראל
בשנת 1950 אירע אירוע השלג הנרחב ביותר בארץ ישראל מאז החלו בה המדידות המטאורולוגיות ב-1870 אירוע שלג בסדר גודל כזה לא חזר מאז. במהלך האירוע ירד שלג ברוב חלקי הארץ, כולל מישור החוף והנגב. תנאי מזג האוויר הקשים ונזקיהם הכבידו במיוחד על רבבות עולים חדשים שהגיעו באותה עת במסגרת העלייה ההמונית ושוכנו במחנות אוהלים.

ציטוטים

”מקרה נדיר מאוד בישראל - ירד שלג בשנת 1950“

הקשר הרב דורי