מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים במעברה זכורים לטובה יותר מהשפע שהיה במרוקו

סבא יצחק ומוריה
סבא יצחק
סיפורו של סבא יצחק
יצחק נולד בשנת 1931 למסעוד ורחלי. הוא אח ל-12 אחים, ואבא ל-4 ילדים: שתי בנות האחת מורה בארצות הברית, והשנייה רופאה לשיאצו בשוויץ, ושני בנים האחד קונדיטור במאפיית צימוקי, והשני גר יחד עם יצחק ואשתו. יצחק בעל  לשעבר מאפיית "דגן" בחדרה .
סבא יצחק עלה לארץ מפס שבמרוקו! בזמן מלחמת העצמאות 1948. המעבר ממרוקו לארץ היה מאוד קשה. החיים במעברה היו חיי עוני, ולמרות הכול החיים מן המעברה זכורים לו לטובה יותר מאשר כל השפע במרוקו.
כשהתבגר יצחק, הלך לעבוד במאפייה באילת בתור אופה לחם, ושם עבד במשך 6 שנים. לאחר מכן חזר לפרדס חנה, מקום מגוריהם של הוריו, וגם שם עבד במאפייה בחדרה. לאחר מכן עבד במשמר השרון גם בתור אופה ואז החליט ביחד עם שותף לפתוח את מאפיית דגן.
הם עבדו יחד כ- 13 שנה.שמה של המאפייה התפרסם בסביבתם והם מכרו לחם לכל הסביבה עד לגבעת אולגה.
לאחר כ- 13 שנה פירקו את השותפות והמאפייה נסגרה, ואז סבא יצחק פתח חנות למוצרי טבע וויטמינים ושם עבד כ- 13 שנה לפרנסתו, וכשרווה מעיסוק זה פרש לגמלאות.
מעט לאחר מכן קיבל אירוע מוחי, ממנו יצא בשלום לאחר מאבקים, רבים ובעזרת השם יצא מזה לגמרי. היום סבא יצחק נמצא בבית הקשיש ונהנה מאוד ממפגשים עם חברים ומפעילויות חברתיות.
סבא יצחק ומוריה מתעדים את הסיפור

סבא יצחק ומוריה מתעדים את הסיפור

מילון

מלחמת העצמאות
שם המקובל (במדינת ישראל), שניתן לעימות הצבאי שהתנהל בין היישוב היהודי בארץ ישראל, ולאחר מכן מדינת ישראל, לבין ערביי ארץ ישראל וחלק ממדינות ערב שניסו למנוע בכוח את יישומה של החלטת החלוקה של עצרת האומות המאוחדות, ואת הקמת מדינה יהודית (לצד מדינה ערבית) בשטח ארץ ישראל המנדטורית.

ציטוטים

”היום סבא יצחק נמצא בבית הקשיש ונהנה מאוד ממפגשים עם חברים ומפעילויות חברתיות. “

הקשר הרב דורי