מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הטבעת עוברת בירושה במשפחה

עם סבא וסבתא שלי
טבעת עוברת בירושה
ילדותי הפשוטה

שמי אדיר כנפו, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי. בשיחות איתם הם סיפרו לי, על ילדותם. את סיפורה של סבתא תיעדתי.

סבתא לינה חביה

סבתי לינה, לבית פליק נולדה בשנת 1954, בחיפה. היא זוכרת את החיים במעברה, מימי ילדותה ובהמשך את ימי ילדותה בשכונה. סבתא מספרת, שבתקופתה כולם היו חברים של כולם, הייתה אווירה טובה. היא שיחקה עם החברים בשכונה, הם שיחקו בעיקר בחוץ, בחצר. הם שיחקנו בגומי ובקלאס. סבתא אומרת שהחיים היו פשוטים יותר פחות מורכבים מהיום.

גילגולה של טבעת במשפחה

באחד ממפגשי התכנית, סיפורו כל הסבים והסבתות על חפץ מיוחד ומשמעותי להם. סבתא שלי סיפרה לנו על

"גילגולה של הטבעת" – זו טבעת מאוד יקרה, משובצת עשרה יהלומים, שהיא קיבלה מאימא שלה. הטבעת הזו עוברת במשפחתנו מדור לדור. בכל דור היא עוברת לבת הבכורה במשפחה, כך היא קיבלה אותה מאימא שלה, כי היא הייתה הבת הבכורה. אחרי שאימא שלה נפטרה, היא קיבלה את הטבעת שעברה אליה בירושה. סבתא אומרת, שכך זה ימשך, היא תמשיך לעבור בירושה לכל בת בכורה במשפחה.

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא לינה: נהנתי מאוד להגיע לבית הספר של אדיר ולהיות בכיתה עם כל החברים, שמחתי לקחת חלק במפגשים האלו ולספר על ילדותי.

אדיר כנפו: נהנתי מאוד מהמפגש עם סבתי ואני מאחל לה בריאות והרבה שמחה.

מילון

ירושה
המונח "ירושה" או "הורשה", בהגדרתו הרחבה, מתייחס לכל העברה של מאפיין כלשהו מאדם לאדם, כגון תפקיד או תכונות גופניות במשפחה, בלא קשר למותו של האדם המוריש. לעיתים אין ההפרדה בין סוגי הירושות ברורה ומוחלטת. למעשה, מבטא ביסוס הירושה בחוק ממד עמוק יותר של דפוס התנהגות זה, המכונה זכות הירושה. משמעות זכות הירושה היא שאדם אשר צבר כוח חברתי מסוים בחייו (נכסים, הון, תפקיד, תואר וכו'), מעביר את כוחו לאדם אחר, לרוב לצאצאיו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אפילו שהחיים היו פשוטים במעברה - זה היה כיף “

הקשר הרב דורי