מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא צביקה חובב ספורט ימי

סבא צביקה וארז במפגש
תמונה מהשירות הצבאי בגולני
תקציר חיי בישראל מאז שעליתי ארצה

נולדתי ברוסיה להורים יוצאי פולין, לאחר מלחמת העולם השנייה נדדו הורי על כל אירופה ועלינו ארצה, בשנת 1949, דרך מרסי שבצרפת. בארץ, שיכנו אותנו במעברה, במחנה צבאי בריטי נטוש בחדרה וזיכרוני הראשון מהארץ הוא שהאוהל בו גרנו עף לנו מהרוח בלילה בגשם שוטף.

כל חיי התגוררתי בחדרה וכך גם היום.

עסקתי בספורט ימי – שיט מפרשיות.

"שיט מפרשיות, הפלגה בסירות קטנות בעזרת שימוש במפרש ולוחות במים (הגה וחרב) לשליטה בסירה וייצובה. דורש שליטה במפרש על ידי מתיחה ושחרור חבלים, ואיזון הסירה על ידי שינוי מיקום ההגאי והצוות בסירה. אלה החוקים הבסיסיים של הפלגה בסירה קטנה".

שירתתי בחטיבת גולני בשירות הסדיר ושנים רבות במילואים כולל בשלושת המלחמות. לי ולרעייתי נולדו שלושה ילדים וכיום אנו גאים להיות סבא וסבתא לתשעה נכדים. שלושה מהם בני כפר מסריק ושישה בחדרה בה אנו גרים עד היום.

צביקה קפלושניק עולה לתורה בבר המצווה

%d7%a6%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%94-%d7%a7%d7%a4%d7%9c%d7%95%d7%a9%d7%a0%d7%99%d7%a7-1

הזוית האישית

סבא צביקה וארז  משתתפים השנה במפגשי תכנית הקשר הרב דורי ומתעדים סיפורים.

מילון

מעברה
מַעְבָּרָה, או בשם הרשמי "יישוב קליטה", היה יישוב זמני, במדינת ישראל בשנות ה-50. את הרעיון להקים מעברות העלה לוי אשכול בעת ששימש כראש המחלקה להתיישבות של הסוכנות. המעברות הוקמו לרוב בשולי יישובים ותיקים או ביישובים ערביים נטושים, כדי לספק דיור לעולים שהגיעו בגל העלייה הגדול שלאחר קום המדינה.

שיט מפרשיות
שיט מפרשיות, הפלגה בסירות קטנות בעזרת שימוש במפרש ולוחות במים (הגה וחרב) לשליטה בסירה וייצובה. דורש שליטה במפרש על ידי מתיחה ושחרור חבלים, ואיזון הסירה על ידי שינוי מיקום ההגאי והצוות בסירה. אלה החוקים הבסיסיים של הפלגה בסירה קטנה.

ציטוטים

”תמיד תצחק עם החברים ולא על החברים“

הקשר הרב דורי