מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים בארץ בקום המדינה

נגה וסבא שלום
קבלת התלושים בצנע (ויקיפדיה)

סבאסבא שלי נולד לפני 72 שנה. הוא נולד בארץ ישראל שבאותה תקופה האנגלים שלטו בארץ. לאחר 4 שנים מדינת ישראל קיבלה עצמאות. שקיבלנו את העצמאות מדינת ישראל הייתה מדינה מאוד מאוד ענייה. בנוסף לזה התחילה העלייה לארץ ישראל מכל קצבות העולם .

הסיפור קשור אלי מפני שהמצב הכלכלי היה מאוד קשה, לדוגמא: לא היה אוכל בסיסי לעולים שהגיעו ולתושבים הוותיקיםהיה  יותר, אז החליטו לעשות הקצבה למוצרי המזון. חילקו לכל משפחה כמות של תלושים למוצרים הבסיסים אבל העשירים מבין כל התושבים היה להם כסף כדי לקנות מזון.

מבין כל העולים שהגיעו לארץ היו ביניהם אנשים מאוד חכמים עם הרבה שכל . ואז התחילו לפתח כל מיני סוגי תעשיות בארץ כדי להעסיק עובדים כדי שיוכלו להתקיים.

בנוסף לכך לא צריך היה לשכוח שאנחנו מוקפים מסביב לארצות ערב. הודות לעולים שהגיעו עם שכל התפתח תעשיות צבאיות ליצר נשק מתוחכם כדי להגן על מגינת ישראל.

ולכן רוב האזרחים שמחו לשרת בצבא כולל סבא שלי!

מעת לעת גם המצב הכלכלי השתפר וזה עשה טוב לאנשים בכול המצבים כולל החינוך שקיבלנו בבית הספר. היום בתקופה שאנחנו חיים בו המצב בכל המובנים השתפר מאוד. היום ההורים משתדלים לתת כמה שיותר לילדים ולנכדים שיחיו בצורה נאותה.

דבר אחד חשוב מאוד, שאנחנו עם ישראל מצפים לו זה השלום עם כל שכנינו הערבים ולא ערבים!

תשע"ו 2016

מילון

מדיניות הקיצוב
הייתה מדיניות כלכלית שהנהיגה מדינת ישראל בין השנים 1949–1959, וזכתה לכינוי תקופת הצנע (פעמים רבות משתמשי הכינוי מתכוונים רק לתקופה עד תחילת המדיניות הכלכלית החדשה)

ציטוטים

”הלוואי שהחלום יתגשם אמן!“

הקשר הרב דורי