מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים אחרי ארגנטינה

ארגנטינה
קלרה היום
ציונות ועלייה

נולדתי בתשיעי בדצמבר 1944 בעיר בוונוס איירס שבארגנטינה. הייתי בת יחידה, והיו לי קרובי משפחה בארגנטינה, שאני כבר לא בקשר איתם. השם שהוריי נתנו לי הוא קלרה – זאת אומרת שלא שיניתי את שמי. משמעות שם המשפחה שלי הוא "הר של שושנים".

בילדותי אהבתי לשחק וכבר מגיל 6 אהבתי מאוד לקרוא. בנוסף, אהבתי לרכב על תלת אופן, לשחק עם גולות ועם נדנדת העץ שהייתה לי, שהייתה בצורה של סוס.

בגיל 3 חודשים עברתי  מקורדובה לבואנוס איירס. עד גיל 4 גרתי בדירה קטנה, ובגיל 5 אני ומשפחתי עברנו לבית גדול.

גם בתקופת לימודיי אהבתי לקרוא בספריות והייתי תלמידה טובה. למדתי 6 שנים בבית ספר יסודי ו-5 שנים בתיכון. הייתי מורה לפיזיקה ולהנדסה, אך מכיוון שלא אהבתי את הקריירה שלי, עברתי למקצוע הפסיכולוגיה. מגיל 20 עד 40,  אני גרתי בדירה גדולה, ובגיל 40 חזרתי לבית הוריי. סיימתי תואר שני בפסיכולוגיה בגיל 44, ועבדתי בפסיכולוגיה תקופה קצרה, בה טיפלתי במבוגרים. לאחר מכן עבדתי כמוכרת טלפונים סלולריים.

ב-26 במרץ בשנת 2002 עליתי לארץ, לאחר שהוריי נפטרו. בארץ עבדתי כמטפלת. אני ומשפחתי  לא היינו ממש קשורים למסורת היהודית, מכיוון שאבי היה חילוני. באותה התקופה לא הייתה קהילה יהודית גדולה באזור בו גרתי, ולא הייתה הרבה אנטישמיות, אך היו מקרים בהם אנשים היו אנטישמים כלפיי, דבר שפגע בי מאוד.

הזוית האישית

לא הספקנו לשמוע על הרבה מהחוויות של קלרה ורק קווים כללים של עלילת הסיפור שלה, אך מהמעט ששמענו למדנו המון והתרגשנו בעיקר בחלקים של הנדנדה והאורז עם חלב.

מילון

קורדובה
היא עיר הבירה של פרובינציית קורדובה והעיר השנייה בגודלה בארגנטינה אחרי בואנוס איירס. נקראת בשם כינוי 'לה דוקטה' (המלומדת) מכיוון שהיא מהווה מרכז חינוכי חשוב באזור מאז תקופת הקולוניה הספרדית.[1] העיר ממוקמת לרגלי רכס הרים בשם 'סיירה צ'יקה' ונהר הסוקיה חוצה אותה מצד לצד. מבחינת מנהלית מחולקת העיר ל-11 מרכזים קהילתיים שמטרתם לפזר את פעילותיה של העירייה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”"האנרגיה החיובית עזרה לי להמשיך בחיי, להיות אופטימית ולהרגיש חזקה"“

הקשר הרב דורי