מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ההתנדבות הציבורית של סבא אליהו

אני וסבא היקר
סבא מקבל תואר "יקיר העיר נתיבות"
סבא אליהו יקיר העיר נתיבות

סבי היקר אליהו לוי קיבל בשנת 2007 את תואר יקיר העיר בתחום הפעילות

הציבורית.

סבי הוא אב לשלושה עשר  ילדים. הוא הגיע ארצה בימים קשים של מיתון והחל לעבוד בשנת 1963 במפעל טקסטיל בנתיבות, שהיה עבורו בית שני במשך שש שעשרה שנים. במהלך השנים הללו הוא נטל חלק בפעילות בוועד העובדים והיה לאחת מהדמויות היותר מוכרות במנהיגות לעובדים בישוב.

היה זה אך טבעי שסבי החל לשמש כחבר מליאת מועצת הפועלים בתום שנתיים בהם עבד כקבלן שיפוצים. על רקע כישוריו הייחודים כמנהל וכאיש ארגון מחונן הוא נקלט אל שורותיה של מועצת נתיבות. במועצה שימש כאחראי על עובדים במחלקה הטכנית וכאחראי על תחזוקת ובטיחות במוסדות ציבור וחינוך ביישוב.

בתום עבודתו הוא פרש לגמלאות וותיקי העירייה זוכרים אותו כמנהל מוכשר, כמנהיג עובדים כריזמטי וכאדם הקשוב באורח יוצא דופן לקידום ענייניהם של עובדיו תוך שהוא מגלה חריצות, התמדה ומסירות אין קץ לאחריות כבדת המשקל שהוטלה על שכמו.

סבי היטיב להכיר מקרוב את רזי השלטון המקומי של אותם ימים, שטרם עבודתו במועצה, שימש כחבר מועצה מטעם סייעת המפד"ל במהלך כהונתו של מר שלום דנינו.

במשך שתי קדנציות שימש בתפקידים רבים בהם ועדת מכרזים, ועדת הנחות, וועדה להפעלת מפעל ההזנה במוסדות החינוך. בהיותו אדם רגיש מאוד למצוקות חברתיות, הוא התייצב כסלע איתן והתמיד בהתנגדותו הנחרצת להעלאת השתתפות ההורים במפעל ההזנה, והיה נוהג גישה מקלה במתן הנחות לתושבים ממשפחות מעוטות יכולת.

סבי קנה לו שם של נבחר ציבור מסור ונאמן לשליחות וכבעל חושים רגישים לשמירה על כללי המוסר והצדק הטבעי, ומילא את תפקידו באמונה וללא משוא פנים. הוא ראה בתפקידו כחבר

מועצה, שליחות ציבורית גרידא שכל תכליתה נתינה למען הכלל ללא טובת הנאה או תמורה.

כך למשל כשעלתה ההצעה לתגמל את חברי המועצה בסכום כספי על השתתפותם בישיבות המועצה וועדותיה הוא התרעם במלוא גרונו והטיף לסובביו שאין לקבל תמורה על שליחות ציבורית המהווה זכות גדולה.

ביתו של סבי בכל שנות פעילותו כנבחר ציבור, כעובד וכנציג עובדים הפך לכתובת לנזקקים ולאנשים במצוקה אשר שחרו לפתחו.

סבי תמיד קיבל אותם במאור פנים ומתוך להט מופגן לסייע, להשיא עצה, תוך שהוא משקיע מזמנו וממרצו ללא גבול וללא תנאי.

סבי הוא איש משפחה מסור אשר למרות צוק העיתים וההוצאות הרבות הכרוכות בגידול שלושה עשר ילדים, הוא העניק לילדיו סביבה חינוכית תומכת המושתתת על ערכים של נתינה ומעורבות קהילתית.

ולכן, סבי מר אליהו לוי היקר לי מכל אדם נמצא ראוי לתואר: "יקיר העיר נתיבות" .

סבא תרם לי המון בחיים, ואני מודה לו על כך. בזכותו למדתי המון על מידת החסד והרחמים, על אהבת הזולת ועל כיבוד הורים.

אני משתדל מאד ליישם את כול אשר למדתי ממנו בחיי היום יום.

תמיד ייחלתי שתהיה הכרה למעשיו של סבי למען הציבור, שכולם ידעו בדיוק כמונו שיש לנו סבא מיוחד מאד ואכן, בשנת אלפיים ושבע סבי קיבל את התואר "יקיר העיר נתיבות" בתחום הפעילות הציבורית.

לא היה מאושר ממני באותו היום. אני מקווה שגם אני כמו סבא אוכל תמיד לסייע לאחרים ולגרום נחת ושמחה להרבה אנשים מסביבי.

הזוית האישית

במהלך כתיבת העבודה הנהדרת הזו נהניתי מאוד, ראיינתי את סבי והיום אני יודע עליו דברים רבים שלא ידעתי לפני כתיבת העבודה. עבודה זו העשירה לי את הידע על עברו של סבי ועל העלייה ממרוקו לארץ ישראל. בתחילת העבודה הרגשתי כי פרק זה לא ממש יעניין אותי ואולי אף יעייף אותי אך עד מהרה נוכחתי לדעת שטעיתי. ברגע שהתחלתי את העבודה לא רציתי שתסתיים כי הייתי צמא לעוד ידע. כל רגע פנוי הקדשתי לעבודה הנפלאה הזו ולרגע אינני מתחרט. העבודה נעשתה ברצינות, ביסודיות ובהתלהבות רבה. עבודה זו גרמה לי להתעניין מחדש בעברי ובשורשי. זהו הרגע להודות לסבי שבכל רגע הושיט יד לעזרה שתזכה לאריכות ימים אמן!

סבא: אני מאחל לך, נכדי המתוק והאהוב, הרבה בריאות אושר והצלחה בלימודים שתמשיך להיות נכד מקסים וטוב לב כפי שהנך עד כה אמן ואמן.

מילון

להשיא עיצה
נתן לו עֵצה, יָעַץ לו.

ציטוטים

”תמיד כשאפשר לתת, צריך לעשות זאת. זה ממלא יותר את מי שמעניק. “

הקשר הרב דורי