מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ההפלגה למסינה שבאיטליה

סבא ואני.
כובעו של סבא מחיל הים.
ההפלגה שלא תישכח

שמי אסף אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי מאיר דהן. סבי נולד בשנת 1946 בעיר  ראשדיה שבמרוקו. הוא עלה לארץ בשנת 1956. סבא סיפר לי  סיפורים רבים ובחרנו להעלות את סיפור האירוע על האנייה אח"י חיפה.

סבא מספר:

בשני לפברואר, 1965 יצאנו על אח"י (אניית חיל הים) בשם "חיפה" אל עבר מסינה שבאיטליה. אנייה גדולה, בעלת 4 קומות שנכבשה על ידי צה"ל במבצע סיני. מטרת ההפלגה הייתה  לערוך אימונים ולבקר, על האנייה היינו כ – 200 חיילים.

בשלב מסוים בהפלגה השמיים האפירו , החל לרדת גשם, הגלים החלו לסעור ומהר מאוד הספינה נקלעה ללב סופה שבה הגלים הגיעו לגובה של כ -10 מטר. האנייה התנדנדה, כולנו לא הצלחנו ללכת על הסיפון, הרגשנו רע מאוד והתחלנו להקיא. אני הייתי בתפקיד סמל המשמרת על האנייה, אחראי על ניווט ההגאי (נהג האנייה).

עד מהרה החדרים הוצפו במים, הציוד עף  מקצה אחד של החדר לשני ופשוט לא הצלחתי לתפקד. הגלים היו חזקים מאוד, ההרגשה הייתה נוראית והפחד לטבוע אחז בי. כולנו חיכינו שמשהו יקרה והסערה תיפסק.

לאחר 24 שעות בערך הגשם פסק, הרוחות נרגעו והסערה החלה להירגע. כאשר הגענו בשלום למסינה, חיכה לנו משמר כבוד של חיילים איטלקיים על הנמל.

כולנו שמחנו שהגענו בשלום וההרפתקה הלא נעימה הזו הסתיימה.

כובעו של סבא מחיל הים

תמונה 1

סיפור ההפלגה של אניית "חיפה" מפורסם בעיתון

תמונה 2

הזוית האישית

אסף: הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

אני וסבא

תמונה 3

מילון

הגאי
אחראי על ההגה

מסינה
מסינה או מיסינה, היא העיר השלישית בגודלה באזור האוטונומי סיציליה שבאיטליה וכן בירת נפת מסינה. בעיר מתגוררים כ-243,000 תושבים (2009). מסינה נמצאת בפינה הצפון-מזרחית של סיציליה, מול העיר וילה סן ג'ובאני שבצדו השני של מצר מסינה, במחוז רג'ו די קלבריה שבאיטליה גופא. ויקיפדיה

ציטוטים

”"הים הוא אכזר".“

הקשר הרב דורי