מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אהרון רובין מספר על אהבתו לסבתא

אני וסבא בכיתה בתכנית הקשר הרב דורי
סבא וסבתא באירוע
הצלת החיים!

15.2.2019

סבא אהרון וסבתא חנה – סיפור אהבה

הסיפור מתחיל בשנת 1972 פגשתי את חנה בחוף ים תל ברוך של ההורים שלי. להורים שלי היה עסק ושם פגשתי אותה עם החברות שלה, היא מאוד מאוד מצאה חן בעיני ואז התחלנו לדבר. היא לא כל כך הסכימה להתחבר. אח שלי מרדכי היה חבר של אחת מהחברות שלה ואז היא הייתה מגיעה עם החברות שלה אלינו לים התחלנו להכיר יותר טוב אחד את השני אבל עדיין היא לא הסכימה.

עברו הרבה ימים ושבועות שהייתה באה והולכת עם החברות ולאט לאט התחברנו והתחלנו לצאת. חנה התגייסה למשטרה והייתי הולך לבקר אותה בבית ספר לשוטרים בשפרעם. המשכנו להיות חברים במשך שלוש שנים אני אוהב אותה מאוד ואז התחתנו ונולדו לנו שתי בנות ובן: תהל, חופית וברק כרגע יש לנו שישה נכדים הגדול זה עדן, אמלין, אמה, דניאל, ספיר ורוי.

אהבה לים

באותם השנים העיסוק שלי היה בדייג. כשהייתי יוצא לדוג בימים אחרי סערה היה הרבה דגים. יום אחד יצאנו לים עם הרבה רשתות ודגים על הסירה חזרה לכוון החוף הסירה התהפכה עם כל הציוד והרשתות הייתה סכנה שהרשת תתפוס משהו מהסירה שנפלו למים ורשת אחת נתפסה לי ברגל והורידה אותי לכוון למטה לתוך המים ואז בשארית כוחותיי הצלחתי להוריד את הנעל ולשחרר את הרשת מהרגל וכך ניצלתי ממוות. זה היה מאוד מפחיד ואז יצאנו לחוף בשחייה.

יום אחד שאני נמצא בחוף הצוק. אני מבחין בבחורה שבתוך מערבולת זועקת לעזרה הבנתי שהיא תובעת. רצתי לקחת גלגל הצלה ונכנסתי לתוך המערבולת והיה קשה להגיע אליה בכוחות רבים הגעתי אליה הכנסתי אותה לתוך גלגל ההצלה אבל שנינו היינו בתוך המערבולת (שזה זרם חזק). לבסוף הצלחנו לצאת מהמים. כשהתחלתי לדבר איתה היא אמרה שהיא חיילת, היא התקשרה לאמא שלה. באו לאסוף אותה והודו לי על הצלת חייה. אחרי כמה ימים היא באה והביאה לי מגן שהיא מודה לי על הצלת חייה. הצלתי הרבה אנשים ורק היא הביאה לי משהו שקשור להצלת חייה.

הזוית האישית

עדן: סבא היה לי כיף לעבוד איתך.

מילון

"מגן"
אות, תעודת הוקרה

ציטוטים

”מגן שהיא מודה לי על הצלת חייה.“

הקשר הרב דורי