מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ההגעה של סבתא לקיבוץ יפתח

סבא וסבתא כיום בחופשה בהודו.
קריית שלום עיר ילדותה של סבתי.
המסע של סבתי לקיבוץ יפתח עם חבריה.

שמי מיכל לוי, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא שלי ניצק'ה דוד וסבתא שלי. סבא נולד בחייפה וסבתא שלי נולדה בשכונת קריית שלום, שזו שכונה בדרום תל אביב. מרבית התושבים בשכונה זו הם יוצאי בוכרה שעלו ארצה והתיישבו במקום בשנות ה-60 וה-70.

סבתא שלי מספרת :

בכיתה יא' היינו קבוצה של בנים ובנות בתנועה מאוחדת בקריית שלום. לקראת החופש הגדול התאחדנו עם עוד שתי קבוצות האחת מגבעתיים והשנייה מכפר סבא. בתחילת החופש יצאנו שלושת הקבוצות למחנה עבודה בקיבוץ יפתח. הגענו ליפתח במשאית אחרי 5 שעות של נסיעה.

גרנו באוהלים וכך במשך שבועיים קמנו כל בוקר לעבודה במטעי קיבוץ יפתח לקטיף תפוחים. בסוף התקופה הכרנו יותר אחד את השנייה והיינו גרעין.

בחרנו לעצמנו, לגרעין שלנו, את השם "שניר", משום ששניר הוא שמו המקראי של הר החרמון, וקיבוץ יפתח נמצא ממול לחרמון.

בתקופה שבה גרנו באוהלים, הייתה לנו מקלחת משותפת, הבנים התקלחו בצד אחד הבנות בצד שני. זו הייתה תקופה מאוד יפה היינו צעירים ומלאי מרץ.

כיום אני גרה בקיבוץ יפתח.

חדר האוכל בקיבוץ יפתח (ויקיפדיה)

תמונה 1

הזוית האישית

מיכל: הסיפור מאוד ריגש אותי וגרם לי להעריך את סבתי מאוד.

מילון

קריית שלום
קריית שלום היא שכונה בדרום תל אביב, השוכנת מדרום לדרך קיבוץ גלויות, מצפון לדרך בן צבי, ממזרח לתל כביר וממערב לנתיבי איילון. כיום, רוב אוכלוסיית השכונה מורכבת מיהודים יוצאי בוכרה שעלו ארצה והתיישבו במקום בשנות ה-60 וה-70

קיבוץ יפתח
יִפְתַּח הוא קיבוץ בגודל בינוני של התק"ם באזור הצפון ליד קריית שמונה וליד גבול ישראל-לבנון. הוא ממוקם בקצה הדרומי של רכס רמים שבהרי נפתלי, והוא משתייך למועצה אזורית הגליל העליון. הקיבוץ שוכן בסמוך למצודת ישע, על גבעה שטוחה בשולי בקעת קדש אל מול הלבנון. יפתח ממוקם ברום 430 מ', בק"מ 64 בכביש 886. היישוב הוקם ב-18 באוגוסט 1948 על ידי חיילים משוחררים מארגון הפלמ"ח שהיו חברים בחטיבת יפתח, על שמה נקרא הקיבוץ.

ציטוטים

”זו הייתה תקופה מאוד יפה היינו צעירים ומלאי מרץ.“

הקשר הרב דורי